Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Regelguiden i Outlook


Erki

Rekommendera Poster

Jag kör Outlook XP på min maskin hemma. Ansluter till mitt POP3 konto via Radiolänk, är alltid uppkopplad då Outlook startar. Jag har via regelguiden lagt upp hur inkommande mail ska sorteras in i särskilda mappar. Några regler går på avsändare andra på ämne. Problemet är att en del mail inte flyttas automatiskt. Ett exempel mail med Ämne /Bevakning Eforum/ ska flyttas till mappen Eforum. I bland flyttas inget. Ibland 1 av 2. Om jag går in i regelguiden och klickar på Kör nu flyttas de direkt.

 

Någon som råkat ut för något liknande. Jag har sökt i MS KB utan resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Erki!

 

Blåmarkera meddelandet från Eforum exempelvis.

Prova alternativet "Skapa regel från meddelande" i Meddelande-menyn. Välj sedan hur du vill att dina meddelande ska sorteras i vilken mapp.

 

Gå sedan in på Verktyg-menyn och välj där "Regler för meddelande" ---> Epost. Där klickar du då på "Använd nu" och till slut OK. Då ska det fungera!

 

Jag har råkat ut för liknande problem och med den här lösningen fungerade det.

 

Lycka till :)

 

/Stefan.E

 

[inlägget ändrat 2002-03-04 20:30:56 av Stefan.E]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I XP (2002)ser inte alternativen riktigt ut som de du beskriver men jag har testat något liknande. Här heter det skapa uttryck. På verktygsmenyn finns sedan bara Regelguiden där man kan redigera det man tidigare skapat. Det gör ingen skillnad.

 

mvh

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...