Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

inte Compaq


Anders Isaksson

Rekommendera Poster

Anders Isaksson

Jag har själv en Compaq Presario 4626. För att montera i en CD-brännare var jag tvungen att ta ut modem, voodoo-kort och hela moderkortet! Man blir så j-vla trött... Att CD-läsaren inte klarar mer än 4x DAE vilket innebär att man inte kan direktkopiera CD-skivor som när jag hade en 24x Pioneer gör inte saken bättre. Det finns många fler argument mot att köpa Compaq men jag vill inte sitta har till i natt. Jag kan inte se något posivit med att köpa en Compaq (eller IBM, Dell, Gateway m.fl.) jämfört med en klondator. Detta förutsätter givetvis att man har grundläggande kunskaper i data och vet hur man hanterar en skruvmejsel. Nej, det är bra att se fram emot hösten nästa år då jag skall skaffa en ny dator.

 

/Anders

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Daniel Karlsson

Jag sitter här med en Presario 4540, och jag håller helt och hållet med dig Anders. Compaq är det sämsta man kan köpa, de är dyra, går inte att uppgradera och så får man dålig prestanda. Det enda bra (eller bra, snarare bättre än värdelöst), är väl att de har en ganska bra support på deras hemsida.

I och för sig så tror jag inte att heller IBM, Dell, Packard bell mfl. är bättre, det är samma skit. Köp som sagt delar och plocka i hop själv, då vet man vad man får, nämligen bra prestanda och kvalitet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...