Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

GF4 Ti4400/4600 i stort test !


Blekis ®

Rekommendera Poster

Nå't jag skulle vilja ha är ett färgat innandöme, typ ioniserat gult eller nå't annat läckert... :7

 

Bra idé, men jag röstar nog på rött innandöme, som i motorrummet på en frustande Ferrari ;-) Kommer att göra sig snyggt mot svart utsida, dessutom...

 

Man kanske skulle låta motivlacka en stegrande häst på ena sidan ? Nåja, det finns både bra och dåliga idéer, dom bättre lär utkristallisera sig småningom :)

 

/PaleRider

Powered by Mandrake Linux 8.2 beta 3/Athlon XP 1700+/512MB DDR SDRAM

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, dom är snygga, men 23 monterbara enheter är nog lite overkill för mig ;-) Lillbrorsan hade "bara" 15 bays...men kyliga, javisst !

 

Fick syn på den här nya lådan istället, tycker nog den är snyggare än dom gamla "vanliga" Chieftec. Lite stramare design;

 

 

http://www.chieftec.com/products/Workcolor/ColorTX.htm

 

 

/PaleRider

Powered by Mandrake Linux 8.2 beta 3/Athlon XP 1700+/512MB DDR SDRAM

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man lov att fråga hur era projekt att få datorn supersilent förhåller sig till ett jumbochassi med 15-20 st diskar monterade? :-)

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man lov att fråga hur era projekt att få datorn supersilent förhåller sig till ett jumbochassi med 15-20 st diskar monterade? :-)

 

Skarpsinnigt, min god Watson :-) Hehe, kanske lika bra att bygga en luftkonditionerad och ljuddämpad serverhall på en gång när man ändå håller på och ska ordna en snygg låda. Sen placeringen, man har ju sett på film hur diamanten "afrikas krona" brukar vara placerad på en piedestal mitt i rummet. Och sen ljussättningen...

 

Hallå, är det Wasakronan ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilder kommer efter tentaperioden, som börjar nästa vecka å är två veckor lång...

 

..då ska jag försöka introducera min vita 60x60x60-kub-på-hjul oxå :)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"amerikanskt bilmekarstil"

Talar vi fortfarande datorer?

Ibland skenar fantasin iväg.

Åter till verkligheten.

 

"Tror jag lägger en order ikväll så får vi se hur det går med leveransen i realiteten"

 

Weyland, har du lagt någon order ännu på Gainward?

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Weyland, har du lagt någon order ännu på Gainward?

 

Jadå, gjorde det igår - funderade en timme på om jag skulle välja posten eller ups som leverantör - två lika läskiga val enligt mig ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"posten eller ups som leverantör "

Och vilken blev det? Betalade du med mobilen eller VISA?

 

Du förstår väl nu att vi är många som med spänt intresse väntar på dina kommentarer, så fort du fått kortet.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag ska hålla eforum informerat. Det blev UPS btw, har haft två bra å två dåliga erfarenheter med dem - förhoppningsvis går det någon dag snabbare (betalade med VISA såklart).

 

Hittade en kort forumtråd med bilder på kortet i: http://www.tbreak.com/forums/showthread.php?s=e074b9e503507459954b35a30a651755&postid=72986#post72986

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Ännu ett test:

http://www.tomshardware.com/graphic/02q1/020304/index.html

 

Notera benchmark-resultaten, att alla 3 korten scrorar i princip lika. Min lilla undran är om dagens processorer inte är snabba nog att mata korten med data? Kommer ihåg hur det var när GForce-korten kom då "snabba" datorer på P2-450 m.m. inte klarade att mata de korten med data.

 

Mvh

Ove Söderlund

 

...Murphy was an optimist

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, anledningen till att de scorar likadant är juh att det är samma krets i med samma klockfrekvens :]

 

Notera överklockningstestet, Leadtekkortet klarade sig mycket bättre - och visst är det en bra prestandaökning i den grafen? =)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, idag har lagerstatusen ändrats från grön pil upp till grön högerpil :(

 

Vilket enligt facit betyder något i stil med "upp till 10 dagars leveranstid" eller nå't - blä...

 

(förmodligen klokt då jag kanske hunnit förbi tentaperioden före leverans :(

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

[inlägget ändrat 2002-03-06 16:07:07 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...