Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel rödfärg


kingen

Rekommendera Poster

Hej!Köpte nyligen en beg adi 17" provista.när jag startade upp windows så såg jag direkt att det var något konstigt med färgerna, speciellt

den röda, nu undrar jag om det kan vara värt att lämnna in skärmen eller är det något som man kan justera själv? vore tacksamm för svar.

M.v.h Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Stenström

Har du kollat att du har rätt drivrutiner för skärmen? Kan också vara grafikkortsdrivrutinerna eller grafikkortet.Vet inget om hur skärmar funkar hårdvarumässigt, men drivrutinerna vore det första jag skulle undersöka.

 

Hälsningar Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att den röda färgen blir nästan svart, och att alla andra färger får fel nyans fast kanske lite mindre än den röda.

 

Hade samma fel på en Hansol 17", iofs var skärmen sådan direkt när jag köpte så jag fick en ny, men de sa att det var "bildrören" (eller vad det hette) som hade bränts och då var det väl bara att reparera den.

 

Fast du kan ju alltid försöka med att installera nyaste drivrutiner till grafikkortet samt skärmen och kolla inställningarna på skärmen (knapparna på skärmen), och "nollställa skärmen" (om funktionen finns).

 

 

____________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på Mälardalens Högskola, Västerås.-

 

Nöjd med svaret? Ge mig poäng!! ;)

 

Missnöjd? Kritisera mig och klaga jättemycket! :(

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Detta är tyvärr ett vanligt fel på ADI-skärmar. Du är inte ensam om att ha drrabbats. Vet ej orsaken till detta fenomen.

 

Ha de!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...