Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MSN


Stoffe eskimå

Rekommendera Poster

Stoffe eskimå

Hej!

Har ett bekymmer med MSN Messenger. När jag skall köra röstkonversation med en kompis protesterar brandväggen, Zonealarm, genom att porta hans ip. Har lagt till i inställningarna på brandväggen att den ska släppa igenom honom men den lyssnar inte. Vad ska jag göra? Kör på Windows 98, Telia ADSL, version 4.6 av MSN Messenger.

Tack på förhand!

/Stoffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört att man inte ska köra Zonealarm överhuvudtaget när man har Telia ADSL.. kanske för att den låser ut vissa saker som i ditt fall är din kompis.

 

Men det är bara vad jag har hört.. kanske är det sant.. kanske är det bara ett rykte.

 

Du borde testa Norton Internet security.. tror att den fungerar bättre =)

 

/Datatjejen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Har hört att man inte ska köra Zonealarm överhuvudtaget när man har Telia ADSL...kanske är det bara ett rykte."

Det är nog bara ett rykte.

Har Telia ADSL och Zonealarm sedan 1.5 år tillbaka och aldrig upplevt att jag blivit utlåst pga denna kombination.

 

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoffe eskimå

Hej igen!

Jag har lagt till han i Local Zone Properties men lik förbaskat portar brandväggen honom. Hur kommer jag runt det?

/Stoffe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat med att bocka i och inte bocka i under Adapter Subnets? Hur var det, hade din polare fast IP? Annars kan man ju ange fr.o.m. - t.o.m. IP.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ha passerat 50-strecket och ha haft egen PC i lite drygt ett år så är du riktigt jäkla skarp, Maratonmannen.

Detta visar sig i nästan alla dina inlägg och även i poängstatistiken.

 

Vi 'ungdomar' bugar ödmjukast!

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar och bockar.

Det är inte varje dag man får det betyget av en ungdom med närmare 950 inlägg. Vare nåt särskilt inlägg du tänkte på?

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoffe eskimå

Nej, han har inte fast. Men han har alltid samma och är uppkopplad dygnet runt, så man kan säga att den är fast... ;-)

Jag har testat att både bocka i och bocka ur, märker ingen skillnad. Ska den vara ibockad eller urbockad egentligen? Och vad ska jag göra mer?

/Stoffe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ska den vara ibockad eller urbockad egentligen?"

I eller urbockad. Om du bockar i så ser du en förklaring långt ner. Bocka ur så ser du också innebörd.

 

"Och vad ska jag göra mer?"

 

Ja du kan ju testa med att stänga av brandväggen och testa om det fungerar då. Fungerar det i alla fall inte, så vet vi ju då att det inte är brandväggen som är orsaken. Fungerar det, ja då kan du ju alltid maila ZoneAlarm support och fråga.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoffe eskimå

Det fungerar utan brandvägg. Men det känns inte så säkert. Får väl kontakta ZoneAlarm och fråga vad jag ska göra...

Tack för hjälpen!

/Stoffe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Men det känns inte så säkert"

Nä det skulle inte jag heller tycka. Men för att testa får man göra så ibland.

Om du har lätt för engelska så kommer här en länk om inställningar:

http://www.zdnet.com/products/stories/reviews/0,4161,2610364,00.html

Kanske kan du där också fråga om ditt problem. Tror också att där står nåt om chat...

 

Har du provat med att ändra skjutreglaget för Local i Security-fliken till medium t.ex? Och kolla att du inte har ibockat Block local servers och Block Internet servers.

Lycka till!

 

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...