Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen mail.....


Irpan

Rekommendera Poster

Kan inte skicka mail med outlook eller annat program sen jag installerat Norton Personal Firewall.... Det kommer upp följande felmeddelande:

 

"Det gick inte att skicka meddelandet på grund av att servern inte godkände en av mottagaradresserna. E-postadressen som inte godkändes är xxx@hotmail.com. Ämne 'mode!', Konto: 'm1.871.telia.com', Server: 'mail1.telia.com', Protokoll: SMTP, Serversvar: '550 5.7.1 <xxx@hotmail.com>... Relaying denied', Port: 25, Secure (SSL): Nej, Serverfel: 550, Felnummer: 0x800CCC79"

 

Jag har försökt öppna port 25 då det ser ut att vara orsaken men jag lyckas inte! *argh*

Hur ska jag göra.... Jag kan juh ta emot mail men inte skicka!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett känt problem med Nortons produkter är att dom (iaf antivirus programmet) av någon konstig anledning ställer om serverinställningarna för e-posten. Kolla att dina utgående smtp inställningar är korrekta. (Relaying denied tyder på att du skulle använda en felaktig smtp server)

 

 

==Coleburn==

 

--------------------

"It takes a lot of knowledge to

really mess something up!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Mina inställningar är riktiga.... Hummmz! :(

På telia sa de att det kunde ha att göra med att Norton gick in i registret och ändrade ....men jag kan inte hitta nåt konstigt där heller. (iofs inte data-proffs ;P .)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...