Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

tack


legolaz_

Rekommendera Poster

tack för svaren men ny som man é på detta område.

ska ja lägga in biosen på diskett nu eller?

Eller ska ja bara öppna den direkt på plats o det é klart?

 

mvh lego

 

 

fett med respekt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en smått förvirrad nybörjade av E-forum. ;) Starta inte ett nytt tråd för varje inlägg.

 

En snabb lektion i hur man använder E-forum:

 

Då du startat ett tråd (skrivit en fråga) så ska alla dina inlägg som har att göra med den frågan vara i samma tråd. Det blir lite svårt för oss andra att fatta vad i helsike du pratar om och vi måste då leta fram vad du skrivit tidigare osv.. *jobbigt*

 

Klicka istället på Besvara på ett Svar på din Fråga för att fortsätta ställa följdfrågor.

 

 

 

 

Nu till din fråga:

 

För att uppdatera BIOS så behöver du en vanlig startdiskett. På den disketten lägger du också till de två filerna som du fått fram ur den nedladdade ZIP-filen.

 

Sätt i disketten, starta om, kör EXE-filen, och vänta till programmet är klar.

 

Tips: Vid uppdatering av BIOS stäng under inga omständigheter av datorn mitt i uppdateringen! Först raderar den bort det gamla BIOSET och kopierar in den nya. Om man då avbryter innan den nya kopierats 'in' så har man verkliga problem!! (med moderkortet alltså)

 

 

 

Nu blir jag lite osäker på mig själv. Det borde väl också gå lika bra att köra den där exe-filen direkt från Windows.. Hmm men exemplet med startdisketten fungerar 100%, så använd den.

 

 

____________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på Mälardalens Högskola, Västerås.-

 

Nöjd med svaret? Ge mig poäng!! ;)

 

Missnöjd? Kritisera mig och klaga jättemycket! :(

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...