Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Panda - mer än bambuskott?


Chakotay

Rekommendera Poster

"PC för alla" levererades idag med cd med fullversion av "Panda Antivirus", med möjlighet till fria(?), automatiska, dagliga skyddsuppdateringar - låter för bra för att vara sant...

 

Panda förknippar jag med bambuskottsjakt... är den verkligen fullgod på virusjakt också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nai skall vara CAI. Det är Computer Associates som skänker bort sitt program. Just nu endast i USA, men kanske senare i resten av världen.

 

Per Hellqvist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset... men verkar lite äventyrligt - jag har aldrig hört talas om märket förut och inga referenser eller tester tycks de kunna hänvisa till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tillrättavisningen.

 

Det senaste jag hörde gällde det bara i USA, men med tillägget "Watch out for global coverage" eller liknande.

 

Per Hellqvist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Funkar väl sådär tycker jag!

Hade den äran att testa det på Win95CIH i veckan och Startdisketten programmet fixade var väl rätt hyfsad.Fick väck en del filer så det gick att starta virusfritt så att säga.

Men jag vågade inte lita riktigt på det så jag installerade även McAffe med nyaste uppdateringen och det programmet hittade inte mer virus så då skulle det ju va ok tyckte jag.

Men sen körde jag AVP och hittade fler filer som båda dem andra programmen missat(bland annat i SFX-filer och Zip-filer låg där mer virus och gömde sig.Plus en hel del som listades som "Win95CIH corrupted" vilken väl betyder att viruset finns där men inte fungerar längre. Det här fixade AVP med.

Så ska ni ha ett AV-prog som verkar seriöst så testa AVP.Det söker verkligen i filerna så det tar lite tid men det kan det ju va värt dagarna innan den 26:e.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan undra ibland om företag som vill slå sig in på virusskyddsmarknaden, till introduktionen planterar ut skräddarsydda virus till vilka just DERAS program behövs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Hellqvist

Nej. Det vore självmord av göra något sådant.

 

Vi anställer inte ens personer med "virusskrivarerfarenhet". Dels beroende på att de genom att de tidigare har skrivit virus uppvisat en dålig uppfattning om moral och etik och dels genom att man som företag skulle få ett dåligt rykte om man hade sådan personal.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spridningen kan väl lätt utföras genom att "posta" virusfiler lite här och var.

Det finns nog många som mot ersättning är villiga att "förbättra" marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Hellqvist

Det är möjligt, men det finns ingen som vill betala för det.

 

Det finns tillräckligt många som vill "visa vad de kan" och personer som inte förstår bätttre. De sänder ut alla möjliga virus, nya, modifierade varianter etc etc.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Varför göra virus?

 

När det kommer ca 16 nya virus / dag som det inte finns skydd för?

 

Skulle ett AV företag göra så skulle de snabbt vara bortta från marknaden!

 

//McD

 

 

[McD]-Burgers for the people!

 

http://www.mcdz.net

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...