Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Thursday

Folk tjatar om MacOS...

Rekommendera Poster

Tycker det är lustigt att folk gnäller över att MS snor så mycket från MacOS. Apple själva tycker ju också att WinXP är deras bästa försök att imitera MacOS. Själv ser jag inga likheter direkt, men vill de få det till det så...

Hur som helst, jag använder Solaris en del, och DÅ kan man däremot snacka om rippat. Jämför Solaris och MacOS så ser ni ganska fort var de funnit deras innovativa design.

Kommer ni med nått om att MacOS är unixbaserat så kan jag bara säga att det är ett fjantigt argument, stulet som stulet.

"The reason I know I am God is because one day as I was praying, I realized I was talking to myself" - Nicholas Patterson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Hur som helst, jag använder Solaris en del, och DÅ kan man däremot snacka om rippat. Jämför Solaris och MacOS så ser ni ganska fort var de funnit deras innovativa design.

Kan du reda ut det där påståendet? vem är "de" och vad är "deras"?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad och vilka likheter ser du mellan Solaris/CDE(??!!) och MacOS ?!

---

Det är dumt att klä ut sig till älg andra måndagen i oktober.

- Vägverket

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förresten har väl Solaris bytt ut cde mot gnome numera? Vilket iofs inte heller liknar macos särskilt mycket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det jag menar är att Apple snott designen av Sun. De = Apple, deras = Apples.

"The reason I know I am God is because one day as I was praying, I realized I was talking to myself" - Nicholas Patterson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du SER inte likheten menar du eller? Solaris har en sorts "aktivitetsfält" längst ner, och exakt precis så ser det ut i MacOS X också. Otroligt uppenbar likhet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du menar CDE och inte Solaris...

Jag ser inte likheterna mellan Solaris och MacOS X iaf... mer än att de har rötterna i BSD båda två...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om "de" är Apple, borde "deras" vara "sin". Annars syftar väl "deras" på Sun.

Kanske dags för en snabbkurs i svenska istället för att lägga tiden på att klanka på Apple...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, eller så kan du sluta fjanta dig och försöka hålla dig till ämnet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu är det så att Mac OS X bygger på gamla operativsystemet NEXT vilket även aktivitetsfältet kommer från. Skulle tro att detta är äldre än det SUN använder.

"För övrigt vet jag att MS är en sjukdom."

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Undra vem som uppfann att man skulle ha ett vred för att öka volymen på radion. Hur många har inte kopierat det sedan dess.

D.v.s vem bryr sig vem som uppfann en fiffig grej så länge man inte gör några intrång. Dessutom finns det säkert exempel på produkter som har haft innovativa gränssnitt fast har varit oanvändbara i helhet.

blueluna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, jag kan nog räkna upp minst en som inte gör det iaf...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...