Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skriva in omdöme via nätet med SQL


MartinBruhn

Rekommendera Poster

Jag lite novis på SQL. Har endast läst 7p Databaser för några år sedan. Min fråga är!

 

Går det att göra en omdömesinskrivning via nätet med SQL eller något annat program. Där man skall välja klass och ämne och sedan fylla i 3-4 fält om elevens skolsituation. Sidan måste ha en inloggning för bara oss lärare.

Vi skriver nu in dessa i en "platt" databas via intranet. Det går alltså inte att logga in hemifrån p.g.a. brandvägg.

 

Är detta enkelt eller svårt att göra en sådan????

 

Finns det färdiga program som kan fixa det?

 

/Lärare som vill underlätta inskrivningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att göra en omdömesinskrivning via nätet med SQL eller något annat program. Där man skall välja klass och ämne och sedan fylla i 3-4 fält om elevens skolsituation. Sidan måste ha en inloggning för bara oss lärare.

 

Det är endast fantasin som sätter gränserna. Allt går.. ;)

 

Är detta enkelt eller svårt att göra en sådan????

 

Nja, borde inte vara så svårt. Fast det beror ju förstås på vilka kunskapar man har. Annars kan ni ju "anställa" någon som fixar databas-kopplingarna och liknande på några timmar. Beror på hur många funktioner som ska finnas med, borde i varje fall inte ta mer än 1-2 dagar.

 

Om ni hade tänkt ha en webb-baserad lösning så får ni ju skriva i tex PHP eller ASP. Med MySQL som databas. PHP + MySQL = Bra & Gratis

 

Sedan får man ju tänka lite på säkerheten (omdömen är ändå ganska personliga).

 

 

 

____________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på Mälardalens Högskola, Västerås.-

 

Nöjd med svaret? Ge mig poäng!! ;)

 

Missnöjd? Kritisera mig och klaga jättemycket! :(

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...