Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telia ADSL


topzzz

Rekommendera Poster

Jag har tre datorer som är uppkopplade med Telias ADSL med hjälp av en D-Link DI-704. Saken är den att de senaste dagarna har jag börjat tappa uppkopplingen då och då (efter 30-35 timmar oftast). ADSL-lampan på modemet slutar lysa och jag blir utan ip-adress. Enda saken jag kan göra för att lösa det är att dra ut elkabeln till modemet och sätta i den igen. Efter en minut så fungerar allt igen. Vad kan problemet vara? Modemet? D-Link'en? Telia?

 

Mvh,

Torsten

 

P.S Innan har jag inte haft några problem, det har kommit den senaste månaden D.S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ADSL-lampan på modemet slutar lysa och jag blir utan ip-adress. Enda saken jag kan göra för att lösa det är att dra ut elkabeln till modemet och sätta i den igen

 

i och med att ADSL-lampan slocknar, så är det väl ett linjhållningsproblem mellan dig och telestationen.

 

Felanmäl till Telia

 

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ADSL-lampan på modemet slutar lysa och jag blir utan ip-adress.

 

Det har förmodligen med "andra sidan" att göra, dvs Telia. Har själv råkat ut för samma sak då o då de senaste dagarna.

 

Felanmäl till Telia.

 

 

____________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på Mälardalens Högskola, Västerås.-

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Förlägningskablar nånstans? Bärbar telefon, nummerpressentatör, FAX eller någåt annat dylikt som kan störa i jacken? Du har kanske paralellkopplade jack? Kolla allt dett innan du ringer, det kan behövas så lite inverkan på dina teleledningar för att det ska hända nånting liknande tyvärr.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...