Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Formatera NTFS!?


TK1

Rekommendera Poster

Problem 1: Jag har precis installerat Windows XP Proffesional och gjort om min HD från FAT 32 -> NTFS. Hur ska jag kunna formatera min HD då?

Notera att jag bara har en HD!

Problem 2: Efter att jag installerade WinXP så fungerade inte min diskettenhet. Hur ska jag göra för att den ska funka?

 

P.S.

Ge mig lite tips om olika saker man kan göra i DOS med NTFS, t.ex att göra om HD'n från NTFS -> FAT32.

D.S

 

 

 

//The Killer

---

This... Is the future

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha kvar WinXP ska du inte formattera hårddisken.

 

Vill du inte ha kvar WinXP, boota med annan OS-CD och tag bort XP-partitionen den vägen.

 

Är du hemma i FDISK kan du även göra det där.

 

I DOS (eller menar du kommandofönster i XP?) kan du inte göra ett endaste dugg i NTFS.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Efter att jag installerade WinXP så fungerade inte min diskettenhet. Hur ska jag göra för att den ska funka?"

På vilket sät fungerar inte diskettenheten?

Är det så att om du vill starta datorn med diskett, så gör inte datorn det? Då kan det vara så att du har ställt in i BIOS att starta datorn med CD-ROM som första alternativ. Vilket jag gjorde då jag installerade XP från CDn. Ändra isåfall det i BIOS till att Floppy är 1:st boot device. Sen kan du starta med diskett.

 

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det in´get som typ att använda en startdiskett och sen skriva nåt som format c: eller liknande?

Formateras HD'n verkligen om man tar bort den och sen lägger till den i fdisk?

 

 

//The Killer

---

This... Is the future

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...