Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skadade sektorer...


David

Rekommendera Poster

Jag vet att jag redan lagt in denna på ett annat forum men jag lägger det här ändå:

 

Igår hängde sig min dator av någon anledning och när jag då tryckte reset och startade om den hade den ena hårddisken (IBM 60GXP 20gb) försvunnit. Efter lite prövande så ryckte jag strömsladden till den och startade om och satte i den igen och då fanns den. Nu är problemet att den vägrar starta den står bara och tuggar och scandisk säger att det finns en eller flera skadade sektorer. Scandisk kan dock inte fixa det. Det som jag tycker är lite underligt är att en av de fyra partitionerna på disken fortfarande fungerar. Det går inte heller att köra format på nån av de skadade partitionerna. Finns det nu nåt sätt att slippa använda IBMs program för att skriva över allting med nollor eller är det enda utvägen?

 

Tacksam för svar:

 

/David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du har möjlighet kan du testa med t.ex. Norton Diskdoctor och se om det går bättre. Annars är IBM's eget program din enda utväg men då förlorar du förstås all info på disken.

 

Men du kör säkert en regelbunden backup, eller? ;)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst kör jag backup och på nåt otroligt sätt så ligger den på den enda partition som inte skadats :) (vet borde ha bränt den på skiva) men den är inte på 20gb utan bara det viktigaste...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...