Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

T68 + Comviq/Tele2


Micke75

Rekommendera Poster

Någon som fått mailen att fungera via GPRS med Comviq/Tele2? Om ja, hur gör man, om den nej, vet nån när det kommer funka?

 

Någon mer som har problem med att hans T68 tappar kontakten med tele2/comviq efter några timmar med telefonen igång? Min tappar kontakten efter några timmar. det står fortfarande "Tele2" i displayen och täckningen är 4-5 pinnar men det går varken ringa in eller ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Pop3 och SMPT ska det inte stå tex: m2.410.telia.com utan det ska stå Ip-adressen till Pop3 och SMPT.

Gå ut i dos och skriv:

PING XXXXXXXX (X=POP3/SMPT)

 

Då får du fram Ip-adressen till POP3 och SMPT.

 

Det med att det inte går att ringa och ta emot samtal har hänt mig flera gånger och jag har inte hittat någon lösning än.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-02-21 22:43:24 av Speedolino]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SMTP (Simple Mail Transfer Protocol)

 

IKN att smtpserver.swip.net därför inte är ett lämpligt namn på en smtpserver.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Någon mer som har problem med att hans T68 tappar kontakten med tele2/comviq efter några timmar med telefonen igång? Min tappar kontakten efter några timmar. det står fortfarande "Tele2" i displayen och täckningen är 4-5 pinnar men det går varken ringa in eller ut.

 

tyvärr ett vanligt förekommande fel hos T68:an... nog inte helt säkert vad som orsakar det, men det verkar som GPRS ligger och stör på något sätt. För om du ställer om så du endast kör på GSM brukar det funka bättre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Någon som fått mailen att fungera via GPRS med Comviq/Tele2"

Enklast är att gå till Comviqs hemsida och IQ-mail, eller i telefonen wappa till Comviqs hemsida och scrolla till IQ-mail och där göra inställningarna. Jag gjorde det på Comviqs hemsida och behövde bara ange POP3 (t.ex. m1.865.telia.com), användarnamn och lösenord. Sen var det klart. Och jag wappade till IQ-mail och där läser och skickar jag mailen. Mail-kontot är Telias. Fungerar alldeles utmärkt, ingen begränsning på antal mail.

Om man däremot vill använda sig av mailfunktionen under Meddelande-menyn så får man ta reda på POP3 IP-numret. Anger man SMTP som IP-nummer går ej skicka mail. Då man pingar SMTP för att få IP-nummer får man nämligen olika IP varje gång. Att konfigurera mail-kontot på detta sätt är mycket pilligt, då man också ska ange användarnamn och lösenord (som blir bara stjärnor). Men det fungerar med Telia-mailet. Har inte märkt någon begränsning på antal mail.

 

 

[inlägget ändrat 2002-02-22 14:43:18 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...