Just nu i M3-nätverket
Jump to content

"Visa skrivbordet"-knapp i snabbstartfältet

goettel

Recommended Posts

Har tidigare haft en knapp för att minimera samtliga fönster och visa skrivbordet i snabbstartfältet, men denna har försvunnnit. Någon som vet hur jag får dit den igen?

Minimera samtliga öppna fönster kan man också göra med ett kortkommando, knapparna Windows-flaggan och D.

Voodoo chile (slight return)

Jo, det vet jag (går ju med windowsknappen + M, också), men om jag vill göra en genväg som minimerar alla fönster och inte bara öppnar mappen "Skrivbord"?

"går ju med windowsknappen + M, också"

Visst går det att minimera. Men inte maximera alla fönster. Vilket fungerar med windowsknappen + D.

Nå, det var faktiskt en nyhet för mig... Irriterar mig dock fortfarande att jag inte lyckas skapa genvägen med minimera-funktionen...

Om du högerklickar på skrivbordet, välj Nytt och klicka på genväg. Är det vad du menar?

Ja i princip. Men om jag gör så och väljer skrivbordet som destination så kommer det ju att öppnas en mapp med innehållet/genvägarna på skrivbordet i. Jag vill att genvägen skall bete sig som när man använder windowstangent + M eller + D och inte bara öppna en mapp...

Skapa en fil som heter "någonting.scf" och har följande innehåll:

[shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

Skapa en genväg till applikationen:

Den finns under Internet Explorer\Quick Launch...

Exempelvis min är belägen:

C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

/Gurk

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...