Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp...någon?


Calle

Rekommendera Poster

Jag har nyss skaffat ett nätverkskort fråån d-link.

problemet är att nu när jag har installerat det så fungerar det bara till filöverföring inte till att spela spel... Datorn hittarn inte heller TCP/IP inställningarna då jah skall spela.....en annan sak är att internet inte fungerar. Jag kan ansluta och kommer in på internet men väl inne fungerar inte internet eller några av komponenterna som kräver att amn är on-line....

Jag tror de nya inställningarna på något sätt kolliderar med de gamla.

Jag har prövat med att installera bort det men internet funkar inte då heller.....

vill någon vara snäll att hjälpa mig att fixa nätverkskortet och internet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog beskriva mer hur din datormiljö ser ut. Vad använder du D-Link kortet till, mot internet eller internt? Vad använder du för att ansluta dig till internet, modem eller bredband?

 

 

//Clas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske skulle kunna ge lite mer information så det finns någon möjlighet att hjälpa dig.

 

Vilket operativsystem har du?förutsätter i fortsättning någon form av windows i resten av frågorna.

Filöverföringar funkar?

Använder du ftp eller nätverket i windows för överföringarna?

Har du ställt in TCP/IP på nätverkskortet och isåfall hur?

Ansluter du till internet över nätverkskortet eller med modem?

 

Internet fungerar alldeles utmärkt men dock inte din uppkoppling till det.

Förutsätter att du menar att du inte kan surfa men undrar över komponenterna men gissar att det är andra program som används mot nätverket internet.

 

Svara på dessa frågor så kanske du kan få hjälp sen :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

Jo jag använder mig av Mellenium edition som operativsystem och min anslutning mot internet sker via modem.

När jag prövade filöverföringen var jag i uppkopplad mot hub och därigenom till en annan dator. Jag använde mig av dela ut filer, som finns om man högerklickar på en mapp.

Det om internet har ni fattat helt rätt.

Jag har inte gjort några inställlningar på TCP/IP mer än de som blev då jag installerade kortet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller problemet med internet gissar jag att du har en default gateway satt på nätverkskortet och den har samma eller högre prioritet än den som fjärruppkopplingen sätter dit. Se till att du inte har någon gw ifylld under tcp/ip som är knutet till kortet.

 

Dom som blev när du installerade kortet?

Om du menar att windows stoppade dit tcp/ip protokollet så står den på dhcp och har du inte dhcp så får du sätta en address som matchar ditt nät.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag har ingen Gatway instalerad och den står på inaktiverad.

 

Ja Windowa satte dit TCP/IP protoollrt då jag installerade kortet.

Vad är dhcp och hur går jag i så fall till väga för att ändra det.

 

Men det är ändå lustigt tycker jag....När vi prövade att spela spel så hittade datorn bara IPX men inte någon TCP/IP. En sak vet jag i alla fall jag behöver hjälp.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag fråga hur 17 du når eforum med dina frågor? Den hjälp du ber om ligger på en nivå långt under vad iaf jag anser nödvändig för att över huvud taget komma ut på nätet.

 

Jag ber uppriktigt och oförbehållsamt om ursäkt om detta skulle vara fel, men ändå. Jag måste fråga:

 

Driver du, eller någon, med oss?

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå där.

Idag behövs ingen talang för att komma ut på nätet. Stoppa i skivan och svara på några frågor så är det klart.

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Mmm.... det ligger någonting i det....men om Internet fungerat perfekt innan och sedan när jag installerar nätverkskortet så händer något...som gör att min dator inte vill komunicerar med Internet eller vill hitta TCp/Ip.

Jag tror mitt problem ligger över din nivå, som tror att det räcker att stoppa in en cd skiva för att få det till att fungera.

Har pröcvat installera om både modem och nätverksort och skapa ny fjärranslutning men det fungerar ej.

Min uppringning fungerar som sagt utmärkt. men sedan händer något då jag skall söka i addressfältet som hindrar datorn att komunicerar med internet.

 

DEtta problemet beror inte på att jag skulle vara en inkompetent datoranvändare......

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringer du upp innan du startar webbläsaren eller ringer den upp automatiskt när webbläsaren startar?

 

 

____________________________________________

Har din dator virus? Bota den då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror mitt problem ligger över din nivå

 

Jäpp. Det gör det. Jag lever i förvissningen att datakommunikation handlar om vaktmästare, cykelbud och disketter. Ber om därför ursäkt för att jag i tillfällig sinneförvirring kommenterade en elektrostatisk (eller vad 17 det nu heter) fråga.

 

Trevlig helg!

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...