Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

compaq eget skydd ???


jugge-swe

Rekommendera Poster

Hej på er ... skit att sverige inte nåde ända fram ..men det var inte det jag skulle fråga om .. utan saken är den att jag har en compaq presario 4000 med ME installerat från grunden och medföljande recoveryskiva läger då in ME om man skulle vilja det nångång.

Men problemet jag har är när jag vill göra en ren installation av XP på denna dator .. installationen startar igång o verkar gå bra men när den kopierar filer till installationsmappen så säger han helt plötsligt att han inte kan kopiera filen ****.*** ..det kan alltså vara vilken fil som helst o annorlunda fil varje gång jag försöker. Har till o med kopierat in I386 på hårdisken direckt och försökt köra winnt från mappen vilket startar upp installationen ..men även där säger han att vissa filer inte går att kopiera.

 

Frågan är alltså nån som vet om compaq har nått jävla skydd av nått slag som gör att man inte kan använda nått annat operativ än deras egna sålda?

 

 

Nästan en Pc Tekniker :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du uppdaterat Bios?

 

Jag gjorde samma sak med en presario 5700T förra veckan utan problem, men jag flashade bios först!

 

/skylt

 

 

"Till alla komlicerade problem finns en enkel lösning! --> Men den är fel!!!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...