Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mitt e-post konto hos Hotmail går ej att logg in i


FadiTobela

Rekommendera Poster

Problemet är följande:

När jag loggar in på mitt hotmail e-post konto, misslyckas explorern att göra det. Och "Sidan kan inte visas" sidan, kommer fram. Att jag ska identifiera nätverksinställningarna och sånt.

 

Men det gick innan!

 

Använder en 733 MHz PC, går ut på nätet via företagets nätverk, som är utrustad med firewall.

 

Hej och tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Många företag spärrar idag åtkomsten till Hotmail och andra Web-baserade e-posttjänster. Detta för att bilagor med virus då kan ta bakvägen in i företagets nät via Hotmail. Om de anställda bara använder företagets epost så scannas all e-post efter virus redan när de når e-postservern.

Jag vet inte om det är detta du drabbats av eller om det är något annat. Mitt företag började med ett förbud mot web-baserad e-post, men det struntade ju folk i, så nu är har de spärrat möjligheterna att nå den.

 

MVH// Andersson

 

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Tack Andersson för svaret.

 

Nej, problemet är att en annan dator på samma företag använder sig av hotmail och det funkar utan problem.

 

Jag tror så här att windows ME sv-version har trubbel som påverkar användningen av bl.a. hotmail.

 

När jag försökte boka biobiljetter online hos BioPalatset http://www.sandrewmetronome.se, och gick in under "boka här" fick jag en likadan "sidan kan inte visas" sidan.

 

Slutsats: Hotmail och SandrewMetronome använder sig av samma säkerhetsåtgärd som gör att vissa datorer med operativ system som kördes under långa tidsperioder, orsakar oåtkomlighet till hotmail och liknande.

 

Ok tack

/Fadi

HJÄLP :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att Hotmail och WinME funkar bra, eftersom det är MS bägge två.

 

Kör du ev via proxy? De brukar kunna ställa till det med säkra siter.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte möjligtvis avaktiverat Active X? Det skulle kunna vara en förklaring.

 

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Nej! Ingen proxy.

 

Det kan hända att jag har installerat något program som påverkade säkerligen på något sätt.

 

Jag tänker på en enkel lösning... och det är att köra med antingen ominstalletion av WinME eller formatering av HDn. Men nej, jag vill veta varför det där uppstår!

 

/Fadi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på "Hjälp"-menyn, välj "Om Internet Explorer". Hur många bitar har du där på krypteringsgrad?

 

Det har hänt ibland för vissa att de av någon anledning har en nolla där, och då går det ju inte (då får man just det felet du har).

 

Du bör ha minst 128. Uppgradera IE annars.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Hej LarsW!

 

Nej! Activ X är aktiverat, ingen skillnad.

 

/Fadi

 

[inlägget ändrat 2002-02-20 14:49:27 av FadiTobela]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att sätta sektetessen och säkerheten på låg... (Kontollpanelen->Internetalternativ)

 

Uppstår samma problem i Netscape?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Hej Kristianstad.

 

Har gjort enligt dina instruktioner. Som jag får tacka dig för. Men samma sak. Sidan kan inte visas fortfarande när jag loggar in i Hotmail.

 

Netscape är utrotat... har inte det installerat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade vorit roligt om du hade installerat Netscape. Om man vet om felet även inträffar där är det lättare att ringa in problemet...

 

Jag har ett tips till. Testa att installera om webbläsaren...

[inlägget ändrat 2002-02-20 15:25:00 av Kristianstad]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det lättare att ringa in problemet...

 

Ringa in är ordet. Varför inte kontakta din nätadmin och fråga hur det kommer sig att det fungerar för andra på företaget, men inte dig?

 

 

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Hej Lars!!

 

Vill inte störa de. De har tillräckligt.

 

Precis! Att det fungerar på andra datorer låter mig fundera på en sak. Och det är att jag har installerat ett visst program som orsakara kaoset, som inte finns på de andra datorerna.

 

Men va kan det vara för program då?

/Fadi

Lugnt, jag har tålamod.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte störa de. De har tillräckligt.

 

Precis! Att det fungerar på andra datorer låter mig fundera på en sak. Och det är att jag har installerat ett visst program som orsakara kaoset, som inte finns på de andra datorerna.

 

Annars är det väl sådana här fel som företagets datasupport är till för, har du inte gjort något "fel" eller du inte "bryter" mot något, så ska du ju inte tveka att felanmäla, men kolla också gärna mot den dator du säger det funkerar hos, om det är någon skillnad i någon inställning eller så.

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har installerat ett visst program som orsakara kaoset, som inte finns på de andra datorerna

 

Här är pudelns kärna. Han vill inte att IT-avdelningen ska se vad han har gjort på sin maskin!

 

Jag strök mitt förslag till felsökning och önskar dig i stället lycka till.

 

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag skrev:

>>jag har installerat ett visst program...

 

Kanske, glömde jag nämna.

 

Som IT-ansvarig på jobbet, så kanske det har installerats ett program utan mitt godkännande som orsakar det hela.

 

I alla fall, tack alla för era tips.

 

Hälsningar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...