Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Respons från Telias Abuse-avdelning?


[SH]

Rekommendera Poster

Hej!

 

Är det någon som gjort en anmälan på http://www.telia.com/security och sedan fått respons därifrån?

Har sedan mitten av januari haft drygt tre (förmodade) försök per dag i snitt att ansluta till NetBus från samma IP. Adressen ligger i samma IP-serie som min adress och den tillhör Telia (ADSL).

 

Jag har alltså gjort abuse-anmälan några gånger till Telia, alla med logg ifrån brandväggen där ett flertal försök finns med. Detta har dock varken gett respons från Telia eller resultat i form av att anropen upphört.

Någon som någon gång fått respons ifrån dem?

 

/Stefan

___________________________________________________________

The face of a child can say it all, especially the mouth part of the face.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har e-postat direkt till abuse@telia.com med gott resultat. Pröva den vägen i stället.

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Purre Håkansson

Jag har också e-postat abuse@telia.com. Slutresultatet var gott. Nimda viruset som försökte ansluta sig till mig på en Webservern försvann. Dock så fick jag inget tack eller bra att det finns användare som dig. Webservern tillhörde ett större bolag.

 

KSDK

Purre

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har ändrat så att om man e-postar till abuse@telia.com så får man ett automatsvar som hänvisar till webbadressen som jag angav tidigare.

 

/Stefan

___________________________________________________________

The face of a child can say it all, especially the mouth part of the face.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett "tack för din uppmärksamhet" efter anmälan om trojaner från en och samma adress, efter så lång tid att jag trodde att ärendet fallit.

 

Med tanke på hur mycket folk på sådana avdelningar har att göra, tycker jag att det var mer än väntat. Det bästa var beskedet att de hade identifierat vederbörande, som gissningsvis fick se sig om efter en annan ISP.

 

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia reagerar lite olika snabbt och effektivt, det är nästan lika bra att delta i Dshields arbete med att samla upp brandväggsloggar och gemensamt gå på olika operatörer.

 

T.ex. så har det fungerat bra mot alla de Nimda angrepp m.fl. som plågat alla under förra året.

 

http://www.dshield.org/nimda.html

 

Dshield har en mängd olika klienter för att paketera loggfilerna och sedan via email skicka.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...