Just nu i M3-nätverket
Jump to content

FTP login

Najken2

Recommended Posts

Tjena!

Har en diskussion med mitt webhotell ang inloggning på deras IIS server. Jag kan inte uppdatera min sida med Frontpage2k. Oavsett om jag ansluter med HTTP eller FTP. Med HTTP står det att Frontpage extensions saknas. När provar med FTP kommer login/pass-rutan upp och jag skriver in rätt användaruppgifter och trycker enter. Då kommer samma ruta upp igen med lösenordsfältet tomt. Hmmm... fel lösenord? Nej, det lustiga är att om jag ansluter med ett vanligt ftpprog så kan jag logga in utan problem.

Jag har även provat "lägg till nätverksplats" och det blir samma visa med loginrutan som studsar upp och frågar om lösenordet gång på gång. Samma sak om jag provar direkt i IE att skriva ftp://användarnamn@ftp.minserver.com. Har provat "ftp ftp.minserver.com" i start/kör rutan, med login failed som resultat efter att jag matat in rätt login och pass.

Vad är det som strular? Är det hos mig eller webhotellet? Om det är hos mig, vad kan vara fel?

Felet är att du använder Frontpage. Det gör ingen seriös webbutvecklare.

... Haha. Sorry, kunde inte låta bli. ;)

/JANspeed

[inlägget ändrat 2002-02-19 18:38:15 av JANspeed]

Om webbhotellet inte vet om de har stöd för Front Page (vilket är en valbar modul i IIS-installationen) så är det bara att byta.

Skrämmande dåliga kunskaper om den egna tjänsten.

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

Jag mailade och bad om pengarna tillbaka. Svaret var att det fungerade åt dom, så felet låg på min sida. Dom förstog min situation men kunde tyvärr inte ge mig pengarna tillbaka när det inte var deras fel...

Därför vill jag kolla med alla gurus här i forumet om det kan vara fel hos mig?

Vill vara säker innan jag börjar strida med dom :)

I och med att du kan ansluta med ett annat program så innebär det att det är fel hos dig.

Vad det sen är för fel är en annan sak. FrontPage har ju en massa finesser vilket innebär att det finns en massa möjligheter att det kan bli såna här fel och vilket i sin tur leder till att jag personligen aldrig skulle vilja använda FrontPage som ftp-program. Därför kan jag nog bara råda dig att använda det ftp-program som fungerar som ftp-program istället för FrontPage.

Låter juh nästan som om du har någon form av NAT/router/firewall ivägen - om du kan ansluta med ditt FTP-program (som förmodligen är inställt på PASV) men inte med windows kommando 'ftp' eller IE (som inte kör PASV som standard).

Vet dock inte om Frontpage kräver en aktiv rutt till din webbplats, men det skulle juh inte förvåna mig?

--

.Weyland

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...