Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

återskapa partition??


hallon

Rekommendera Poster

jag har två hdds i min dator, igår skulle jag installera om w2k. jag hade då sparat lite filer på denna en hårddisken och skulle formattera och installera w2k på den andra. men det går ju inte alltid som man tänkt sig...

i installationsprogrammet valde jag fel partition och tog bort den partitionen som jag sparat filerna på, installationsprogrammet hann dock aldrig formatera hårddisken innan jag insåg mitt misstag. nu är w2k installerat på den andra hddn och min fråga är därför:

går det att återskapa den raderade partitionen???

eftersom hårddisken inte är formatterad så borde ju informationen (filerna) ligga kvar på hddn.

snälla, snälla...om det är någon som vet något svara på detta inlägg...

tack!

 

---------

/m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök både i forumet och på internet, så kommer du säkerligen att finna mycket progg på ämnet..Testa att använda "data recovery" på google.com.....

 

Jag har köpt finaldata(.com), och det är ett MYCKET (men dyrt) kompetent program, det klarar att återskapa partioner och formaterade dito...och även filer naturligtvis......

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går åtminstone att rädda filerna med hjälp av lost and found. Skall även gå att rädda partitionen med partionmagic men det har jag aldrig behövt prova (ta i trä)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...