Just nu i M3-nätverket
Jump to content

netscape/explorer

Nicklas

Recommended Posts

Jag har ett problem som jag inte kan lösa själv.

En hemmsida är byggd och jag har lagt upp lite bilder på den. Sidan är långt ifrån klar men jag vill juh se om den fungerar eller inte på nätet.

Problem: när jag tittar på sidan med explorer så kan jag se bilderna, men när jag tittar med netscape så syns de inte??

Jag har skrivit koden i notepad så jag förstår inte vad som är fel..ni kan kolla på

home.swipnet.se/hz men som sagt den är inte klar än..jag hoppas att det finns ett svar på min fråga så jag kan få rätsida på det här.

/Nicklas

Såg att du hade två body taggar det räcker med en . Ta bort den andra. Vet ej om det kan vara det den hänger upp sig på. Sen är det noga med att bilderna också är "döpta" i små bokstäver. Alltså inte bild.JPG utan bild.jpg.

Har också märkt att Netscape är känsligare...

jag kollade med en kollega på jobbet och han trodde det var det som var felet.. alltså \mot/.

jag ska prova det och hoppas på att det fungerar sedan...

/Nicklas

Det funkar! Testa att i Netscape klicka på en bild som inte visas och ta "Visa bild" (View image). Då ser du direkt i sökvägen att du skrivit fel. En ganska enkel sak att kolla själv innan man frågar här... :-)

Andreas Gustafsson

Håller precis med dig. Forum är till för folk som behöver hjälp och folk som vill hjälpa.

På eforum har detta fungerat kalas bra.

/Andreas

• 2 weeks later...

Jo visst, men är det alltför låg nivå på frågorna så kommer de som har större kunskaper att sluta läsa och svara på frågor i forumet. Jag har varit med om att diskussionsforum har "dött" på grund av att folk tröttnat på dem. Det tycker jag vore väldigt synd eftersom det här forumet är väldigt bra! Samma sak kan även hända när olika personer ställer samma fråga om och om igen utan att kolla tillbaka på tidigare svar och frågor på forumet.

Att skriva rätt i en img-tagg är ganska grundläggande html.

Jag kunde har varit elakare, RTFM... :-)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...