Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny programvara?


ReToX

Rekommendera Poster

Tidigare kunde man se på följande länk vilken programvara som är den senaste för resp. Ericsson-telefon:

http://www.telesupport.se

Men nu är den servicen borta. Enligt Ericsson helpdesk var det intern information. Någon som känner till annan möjlighet att se senaste programvara?

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hmmm.... nu är ju T29:an inte en vanlig telefon hos serviceombuden, så jag kan inte så här direkt dra mig till minnes vilken som är den senaste... men har för mig att det är just R3A007 som är den senaste.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack, jag skicka ett mail till ericsson support för nån dag sen och fick nu svaret att R3A är den nyaste program versionen, men jag har R3A 007 så det borde väl betyda att det finns en nyare version till T29. Vet du om det finns några nya funktioner till den eller om den fixar nåt fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det är knappast speciellt stor skillnad på R3A007 och R3A008, troligen endast mindre justeringar som gjorts i 008:an.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland stannar den upp utan anledning, som att den får nåt annat att tänka på. Kan hända när jag är i menyn o bläddrar. Men om den bara rättar till detta så är det nog inte värt mödan att uppdatera programvaran.

 

Förresten batteriet på mobilen laddas aldrig till mer än 106 timmar standby o 5 timmar o 29 minuter tal tid, medan den ska klara 150 timmar standby o 7 timmar taltid. Är detta nåt fel med batteriet/laddaren?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

inte omöjligt att det rättas med R3A008 versionen. Eftersom du har garanti på telefonen så är det ju bara att gå in till närmaste serviceombud och få den uppdaterad.

 

Stanbytiden beror på så mkt olika faktorer. 150timmar standby är under idealiska förhållanden. Men står du så du har långt till basstationen krävs mer effekt, vilket drar mer på batteriet, både i standby läge och under samtal.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste jag ta med kvittot när jag ska uppdatera programvaran?

 

Borde inte batteriet ha 150 timmar standby när den just är laddad och e på underhållsladdning. På T29 kan man ju se hur mycke tid de e kvar och den sak stämma med 20 timmar tror jag det stog, men detta e ju fel med 50 timmar. Jag undrar mest om jag ska gå tillbaka o försöka få ett nytt batteri för 50 timmar är ju inte en detalj precis.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

du behöver inget kvitto... så länge det finns fabriksgaranti (tillverkningsdatum finns på klisteretiketten under batteriet, typ 01w02, fabriksgarantin är ett år från tillverkningsveckan) så behöver du inte visa kvitto...

 

du kan ju alltid testa att få ut ett nytt batteri...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen, jo det stog R2A på baksidan av batteriet, har du någon aning om varför de står namnet på en programversion på baksidan av ett batteri?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

benämningen i det fallet är en version på batteriet, Ericsson är pigga på att använda typ R2A, R1B osv för versionsmärkning på diverse olika saker.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...