Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

C:\program öppnas i W98 automatiskt :-(


RCE@speed

Rekommendera Poster

Jag har haft problemet och avhjälpt det för längesedan men nu har jag glömt hur man gjorde.

Nu har en kompis fått samma problem. grrr

Jag kommer ihåg att man skulle ändra/ta bort ettpar nycklar i registret, men om någon har ett annat lättare tips så är det såklart välkommet. :)

 

Alltså problemet igen:

Fönstret C:\program öppnas i W98 automatiskt vid start.

 

 

Christopher Ekfeldt

www.ekfeldt.cc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med ska man alltid kolla var program man installerar vill lägga sig. Dvs. har man en svensk version av win98 så heter ju mappen "Program" och inte "Program Files" som det gör i de engelska varianterna av samma os. Så se till att alla program du installerar hamnar i mappen "Program". Nåja, nu fanns ju problemet redan och det rättar man till på följande vis.

 

Öppna registereditorn, bläddra dig fram till HKLM\Software\Microsoft\Windows\Currentversion\Run\. Där har du en nyckel som antagligen ser ut någonting liknande i sökvägen: "C:\Program Files\Programnamn\körbarfil.exe"

Lägg till ett par extra "" så att det ser ut ungefär så här. ""C:\Program Files\Programnamn\körbarfil.exe"" runt den nyckeln och stäng registereditorn. Problemet borde vara löst =)

 

Det som orsakar det här problemet är just att dåligt skrivna program installerar sig i mappen "Program Files"

 

Hoppas det går bra!

 

 

// "Det är bra med standard. Alla har en egen."

 

[inlägget ändrat 2002-02-14 11:30:00 av AndersG]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ehh...

 

W O W ! ! !

kolla klockslagen !

Tack för ett snabbt och bra svar !

 

Det där med programfiles kommer hon aldrig att lära sig :)

Jag har sagt det hur många gånger som helst...

 

OLD DOGS SIT'S WHEN IT FEELS GOOD ;)

 

Christopher Ekfeldt

www.ekfeldt.cc

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Obs !

 

Ett inlägg/tillägg bara.

 

Vissa program/spel lägger tyvärr till katalogen "Program Files" så den kan finnas med ändå i den svenska vers av Win98.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade själv ett program på xp, glömde att ändra installations mappen och fick samma resultat. Tycker det är jävligt svagt av microsoft att inte fixa detta, om jag vill lägga alla mina program i mappen Program files så ska jag kunna det, eller måste man betala extra för att få denna funktion!? :-(

 

 

"Jag var ledsen för jag saknade skor, tills jag mötte en man utan fötter"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...