Jovan Posted September 15, 1999 Share Posted September 15, 1999 Hej Har ett litet hemmanät, 1st NT4 server samt 2st Nt4 klienter.Undrar hur jag skulle kunna ansluta en till klient,som för övrigt inte har någonting på hårddisken(tom burk) Tror mig veta att man ska kunna göra någon sådan diskett,men hur gör man med drivrutiner för nätverkskort,har ett nyare kort,har dess drivrutiner på diskett.Behöver jag isåfall pula in dessa drivrutiner och behöver jag ändra sökvägar mm på disketten? Har I386 mappen delad på Servern. Tacksam för tips&ideér Jovan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Branco Posted May 1, 2000 Share Posted May 1, 2000 Fixa en bootdisk mellan DOS och Novell Netware. Lägg till följande i Autoexec.bat (filerna oxå, finns att ladda ner från www.novell.com/download (Dosklient)) LSL.COM Din_drivrutin.com IPXODI.COM VLM.EXE f: Login Det beror lite på vilket nätverkskort du använder. Det kan räcka med att ändra i filen protocol.ini och system.ini på disketten samt att kopiera in rätt ndis2 drivrutin till disketten. I protocol.ini ska du ändra "drivername" och i system.ini är det "netcard" som ska ändras. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.