Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

cue-fils-skapare, SOS ?!


Börje

Rekommendera Poster

hej, jag undrar vilket brännprog och HUR man får fram en cue-fil med när man rippar en audio-CD till mp3? exempel: jag har en ihopmixad CD, alltså alla tracksen sitter ihop utan mellanrum, men man kan ändå tracka mellan låtarna (cue-filens "jobb" när man bränner). nu vill jag rippa denna ihopmixade CD, och för att slippa importera skivan till exempelvis Wavelab och sitta och skriva ner alla låtars början och slut-tider och sen sitta i notepad i en timme och tagga en cue-fil för hand så BORDE det finnas nåt brännprogram eller nåt annat prog som gör detta. HJÄLP! nån som fixar detta mot en poäng? :)

 

 

så är det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nope, för jag vill rippa till mp3 först å spara skivan/skivorna i mp3-format. Jag har hittat ett litet prog som gör cue-sheets, men det var sådär, vill ha ett prog som rippar OCH gör cuefiler :)

ha d

 

 

så är det! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat Exact Audio Copy (EAC)? Det finns att ta hem härifrån: http://www.exactaudiocopy.de/

 

Det är en bra ripper som kan använda sig utav externa mp3-codecs som t.ex. Lame. Enligt features-listan på hemsidan kan den visst skapa cue-sheets också. Kanske är värt ett försök.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jo, jag har det EAC, nånstans..f.ö. det mest EXAKTA ripp-progget. ska kolla de där me cuesheet i det, visste inte det actually... danke

 

så är det! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...