Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Netgear RP114 konfig


Briljander

Rekommendera Poster

Hur konfigurerar man rp114 för att få sökfunktionen i t.e.x direct connect att funka? Min funkar inte alls efter att jag installerat routern och förstår mig inte på konfig inställningarna helt. Hade samma probbs med mjukvaru brandväggen Zonealarm förut men sen bytte jag till Norton och då försvann det, men nu är samma problem tbax igen.... tacksam för svar

 

MVH

Briljander

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från http://www.neo-modus.com/?page=Help

 

Q: I have a NATing router and would like to set Direct Connect up for active mode. What ports does it use?

A: By default, Direct Connect Uses port 412 for TCP and UDP data. This can be changed in the Direct Connect settings. To make Direct Connect work properly with your NATing router, you must enter your routers WAN IP address in Direct Connect's "Force Direct Connect to report this IP address" text box, and check associated check box.

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm..WAN Ip adress, vilken är det som menas då... försökte med den som tilldelas av ISPn och även dem interna såsom 192.168.0.1 - 3? Får det ändå inte att funka....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...fan fattar inte .. får det inte att funka, endast passive mode man kan söka i men vill ju ha ping och prylar... stod ju inte alltför mycket i bruksanvisningen till routern heller om hur man sköter om den lixom...bara hur man installerar...bläää

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...