Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

??????


Erik Thörnblom

Rekommendera Poster

Erik Thörnblom

Hej,

 

Börjar bli j*vligt trött på mitt icke fungerande nätverk... Jag har en röten compaq (bärbar med dockningsstation) och en PII 350 mHZ. Jag har med alla protokoll, å sånt, och jag kör via 8 hub. Vad kan det va för fel? Jag kan inte ens pinga den. Å när jag klickar på "Hela Nätverket" så säger den att det är fel. På min PII har jag USB nätverks grejs, kan det vara något med det?

 

Väldigt tacksam för svar,

 

//Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Thörnblom

Hej,

 

Netmasken är rätt. Köpte ett PCI 10 Mbits kort i dag till min "stora" dator, men det funkade inte bättre för det... är det det fel på mitt bärbara kort???

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Kommer du åt internet på den bärbara (om du har möjlighet till det), eller är det bara det lokala nätet som strular?

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer du åt internet på den bärbara

Man får väl hoppas att det löst sig för Erik Thörnblom. Det är 3.5 år sedan han startade tråden och postade det inlägg som nu besvaras. Undrar om han fortfarande bevakar tråden?

Det senaste inlägget han gjorde är daterat 27 november 1999.

 

[inlägget ändrat 2003-03-18 17:35:54 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får väl hoppas att det löst sig för Erik Thörnblom. Det är 3.5 år sedan han startade tråden och postade det inlägg som nu besvaras. Undrar om han fortfarande bevakar tråden?

Det senaste inlägget han gjorde är daterat 27 november 1999.

 

Tack för dagens asgarv !!! Poäng :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för dagens asgarv !!! Poäng :)

Tack för poängen, Blekis®!

 

Passade på att besöka din site (uppdatering?) och lyssnade på din inspelning med M-Audio Audiophile 2496. Kan du förklara varför det ligger ett knaster/sprak över hela låten? Hör inget sådant i någon av mina 3 mediaplayer då jag spelar musikvideos på nätet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det ligger ett knaster/sprak över hela låten? Hör inget sådant i någon av mina 3 mediaplayer då jag spelar musikvideos på nätet.

 

Kan vara någon inställning som är fel i Realplayer, kör du senaste RealONE ? Hos mig lät det riktigt hyfsat när jag testade just nu. Har du kollat nivåerna ? Möjligt att musikvideoljudet ligger _mycket_ lägre i nivå, än i min inspelning som är normaliserad, så då distar den såklart :) Real har också en del ruskiga effekter som man kan ha råkat aktivera av misstag, dom brukar massakrera en hel del ljud.

 

Eller också hör du den brutala synthbasen som "klickar" och har sig i bakgrunden ;)

 

Men det är ett annat problem med just den inspelningen, fast jag har inte orkar byta ut den, det är en del feeback genom mixern som jag upptäckte först senare. Fast det är knappt hörbart. Icke desto mindre skulle det låta mycket bättre utan den "effekten".

 

Sen får man förstås inte glömma att ljudet är kraftigt komprimerat för att få plats i en "mindre än en MB" fil, vilket är max vad Chello tillåter, det påverkar ljudet väldigt negativt. Men inte så det knastrar :)

 

Iofs gör inget av ovanstående speciellt mycket eftersom det inte är en "riktig låt", utan bara ett ljudklipp, ett tidsdokument =)

 

ed. finns fler fel, det ligger ett kort delay över hela allting hör jag när jag lyssnar nu, inte så bra(blir "bludder"-effekt, eller snarare som inifrån en tunnel) .. men det var bara ett test när det gjordes ;)

 

 

[inlägget ändrat 2003-03-18 20:35:12 av Blekis ®]

[inlägget ändrat 2003-03-18 20:37:48 av Blekis ®]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har RealPlayer 8 basic (gratis) version 6.0.9.584 Något är också märkligt med Real. Det står Den RealPlayerversion du använder är inaktuell. Uppdatera till den senaste versionen utan någon kostnad! Hämta nu.. Varför inte, så jag trycker på hämta men får beskedet att Du har den senaste versionen av programvaran som RealNetworks har.

Stycket spelas upp med 96.5 kbit/s, kan det vara orsaken? Det låter som en sliten vinyl som knastrar (för att överdriva), eller hör jag alldeles galet? Det är inte orent ljud.

 

Går det att lyssna via denna länk:

 

http://members.chello.se/distort/audio/barnprata.rm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, funkar bra. Nä, jag blir mer och mer övertygad om att det är övertonerna på bassynthen du hör. Dom "klickar". I en "riktig mix" skulle dom naturligtvis varit bortfiltrerade för längesen, eller rättare; att man skulle använt ett annat bassynthljud hehe ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har ju redan hamnat OT från trådens ursprung, så jag tar ytterligare ett steg bort.

I stället för att klistra in länken som jag gjorde, skulle det gå att skriva något annat, t.ex. Lyssna på detta (eller vad som helst), men ändå länkas till uppspelningen?

 

Ska jag ta bort länken i förra inlägget? (Har inlägget under redigera, så jag kan fortfarande göra det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle det gå att skriva något annat, t.ex. Lyssna på detta (eller vad som helst), men ändå länkas till uppspelningen?

 

Vet inte om eforum har stöd för det ? Det brukar som bekant vara begränsat vilka taggar man kan använda, och jag tvivlar på att <A HREF="http://...">...</A> funkar i våra inlägg; vet inte du det som moderator ;oP

 

Annars är det väl bara att ropa på Erik ?

(glömde, behöver inte ta bort, it's not eurovision song contest you know)

 

 

[inlägget ändrat 2003-03-18 21:20:09 av Blekis ®]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...tvivlar på att <A HREF="http://...">...</A> funkar i våra inlägg; vet inte du det som moderator

Mina kunskaper om programmering och taggar är obefintliga. Det var närmast det jag tänkte på, om det var möjligt, eller snarare hur. Men det går inte i Eforum.

Tack i alla fall!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad
Vet inte om eforum har stöd för det ? Det brukar som bekant vara begränsat vilka taggar man kan använda, och jag tvivlar på att <A HREF="http://...">...</A> funkar i våra inlägg
Nej det fungerar tyvärr inte. Man hade ju kunnat tänka sig att skriva [A=http://]Länknamn[/A]. Eventuellt kommer det till eforum version 5.

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...