Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återskapa formaterad hårddisk


Mylos

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en fråga, om det finns ngt program som kan återskapa en formaterad hårddisk, gjorde en miss och formaterade fel hdd. På den fanns en 20p uppsatts som tagit ca.2månader att skriva. Har tyvärr ingen backup på den, så om ngn kan rekomendera en lösning vore jag oerhört tacksam.

 

Mvh

Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om det var FAT32 (eller FAT16 eller FAT12 :) så kan du prova Advanced Data Recovery som är på svenska och gratis. (Det kan dock vara lite svårt att få tag i :)

 

Det första du skall göra, är att absolut inte skriva någonting till enheten... Gärna ta en säkerhetskopia på hela enheten innan du gör någonting... m.h.a. Ghost eller något.. (någon som vet om den kan göra en RAW kopia?)

 

När du gjort det, sätt hårddisken som slav på en annan dator (eller, ännu bättre, ghosta tillbaka till en annan hårddisk, och återskapa från den)... och försök återskapa data från hårddisken...

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lyckades radera lite partitioner och så för ett tag sen. formaterade och hade mig, men kaom på att det var fel disk. anyway, allting gick åt pipan och jag lyckades inte återskapa nånting. testade en massa program. sen hittade jag programet GetDataBack och det lyckades återskapa nästan ALL data jag hade på disken!! helt fantastiskt!! zooom sade det och så var det bara att kopiera informationen till en annan disk! testa det, rekomenderas varmt!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan.

Personligen så kör jag med en äldre version av Ghost och naturligtvis har jag en slaskhårdisk som backup. Fungerar förträffligt att ta hela partitionen på hårdisken och lägga in den på den andra backupen. Rekkomenderas varmt. Hårdiskar äro inte längre dyra ty du kan köpa en hygglig disk på ca 10 gbyte för en 300 riksdaler. Lycka till önskar dig:Lalo.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Tack så otroligt mycket, laddade hem demoversionen från download.com, då fick jag se vilka filer som kunde återskapas. Reggade versionen kostade ungeför 700:- sved lite som fattig student :), men ändå en billig peng för att slippa skriva om hela uppsattsen. Kanon bra program och jag kan också varmt rekomendera det nu mera....

 

Tack ännu en gång för hjälpen!!!!

 

//Marcus

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...