Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad har mac som PC inte har?


Shai'tan

Rekommendera Poster

Det där var ju inte så bra exempel. Kan man göra samma saker på en skrivmaskin som på en dator även om datorn inte är enkel?

svar nej!!

Och jag tor du vet vad jag menade. Eftersom Mac inte är så himla mycket lättare än en PC så ville jag höra vad ni hade för argument för Mac förutom (den lilla extra) enkelheten.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Skapad
  • Senaste svar
John Eriksson

det blev lite fel när jag tog kortet på gizmo men annars var det ganska bra! och fresten så vet du inte att det är mitt skrivbord!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

jag menar att det är jävligt svårt att få nån design på texten med en skrivmaskin. om du ska skriva en bok från kant till kant på pappret duger nog säkert skrivmaskinen. (frågan är om DOS duger)

och på de flesta av dagens datorer kan du göra samma saker, bara på olika sätt. vet man hur man gör kan man göra det lika bra på alla plattformar och OS.

 

argument för Mac... säg ett argument för PC! du ser, det enda du kan säga är att det finns mer program till PCn och vi Macers största argument är enkelheten.

anars går det ju som sagt att göra det mästa på både Windows och MacOS. bara på olika (svåra) sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara det att jag använder inte min dator bara till att skriva på. Det är lite svårt att tex surfa på internet på en skrivmaskin (det har knappast att göra med enkelheten).

 

Ja det stämmer nog. De största argumenten för PC är nog att det finns ett mycket större utbud av mjukvara (och hårdvara).

För mig som gillar att spela så är det en ganska stor fördel.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...