Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

update


Laird

Rekommendera Poster

Har förgäves i tre veckor försökt hämta uppdateringar till XP det står att det finns men sen får jag bara upp att dom inte kunde hämtas.

Har prövat alla tips man får på Microsofts sidor men utan resultat.

Är trött på att vänta på svar från Microsoft finns det någon som vet på råd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver inte om det är Windows Update eller från download du har försökt, eller om du har svensk eller engelsk XP.

Om du orkar kan du läsa följande tråd:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=249164

I mina inlägg den 13:e och 14:e januari i den tråden finns några länkar.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Har svenska Xp använder Windows update knappen i startmenyn. Tyvär fick jag inga av tipsen i länken att funka (testade bara dom enklare är inte säker på hur jag ska göra med dom andra).

 

 

[inlägget ändrat 2002-02-05 09:50:01 av Laird]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Har svenska Xp använder Windows update knappen i startmenyn"

 

Precis den väg jag går till Update.

 

Om du läst i tråden jag hänvisade till så förstår du att det varit problem från Microsofts sida, men sedan några veckor tillbaka fungerar Update.

Man kan också hämta manuellt från följande länk:

http://www.microsoft.com/downloads/search.asp?LangID=19&LangDIR=SV

 

Har du provat följande Windows Update-länk:

http://v4.windowsupdate.microsoft.com/sv/default.asp?corporate=true

 

Jag har hämtat hem en del uppdateringar. Men det finns inte så många ännu i svensk version.

 

Om du vill se vad du har för uppdateringar eller snabbkorrigeringar installerade, så öppnar du kommandotolken och skriver systeminfo och trycker enter.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Den första av länkarna leder till samma sida jag försökt ladda ner i från i tre veckor, trycker på uppdatera det tar några sekunder sen står det att uppdatering inte kunde hämtas.

Den andra länken leder till en sida som består av några fyrkanter, längst ner står det att det är fel på sidan.

Har inga uppdateringar installerade.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är den länken jag kommer till. Allternativet välj uppdateringar är grå och funkar inte alls.

Dom ända allternativen som funkar är Välkommen, om update och suportinformation alla andra är grå.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer du ihåg hur det var första gången du gick till Windows Update? Då får man nämligen frågan om man vill installera ett "program" för att Update ska kunna användas.

 

Kan du inte heller välja automatiska uppdateringar? Det kan man också göra från ett annat fönster. Tryck knappen med Windowsflaggan och knappen Pause/Break samtidigt så får du upp Systemegenskaper. Där ser du en flik som heterAutomatiska uppdateringar. Kan du ställa in någe där, eller är allt gråat?

 

Du skriver att Supportalternativ inte är gråat. Kanske du kan gå den vägen och felanmäla Windows Update till Microsoft.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Svarade ja på alla frågorna.

Kan välja alla alternativ men om jag sätter det till att uppdatera atomatiskt så funkar det i ändå inte.

Har felanmält varge dag den senaste veckan (har blivit lite irriterad på microsoft).

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum fråga kanske... Men är det en legal kopia som är aktiverad som du kör?

Förresten, är det Home eller Proffesional?

 

Ditt fel låter ungefär som det som händer när man försöker uppdatera min RC1-installation.

 

Denna länk nämndes tidigare:

http://www.microsoft.com/downloads/search.asp?LangID=19&LangDIR=SV

 

Vad händer om du söker på Produktnamn "Windows XP Home/Proffesional" och Operativsystem "Windows XP"? Jag får i alla fall en lista med filer som jag kan ladda hem och installera manuellt.

 

/Stefan

___________________________________________________________

The face of a child can say it all, especially the mouth part of the face.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Har felanmält varge dag den senaste veckan (har blivit lite irriterad på microsoft)"

De 2 gånger jag anmält fel till Microsoft har jag omedelbart fått svar och även blivit uppringd av supportkillen på mobilen.

 

Jag gick då via start, Hjälp och support, Få support eller hitta information i Windows XP-diskussionsgrupper, sedan Få hjälp av Microsoft, Fråga en supporttekniker från Microsoft om hjälp.

 

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har en 100% laglig Xp home aktiverad och registrerad.

Har försökt anmäla felet dit för cirka en vecka sen men har ej fått något svar.

Det verkar som jag har otur med dom hadde svårt att få hjälp när jag körde ME också.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Har försökt anmäla felet dit för cirka en vecka sen men har ej fått något svar"

 

Kan du beskriva hur du gjort då du anmält felet. Fick du vid något tillfälle ange ditt produktID (består av 20 siffror)? Ifall du inte gjort det har du missat något.

 

Har du gjort anmälan via Hjälp och support, som jag tidigare beskrev?

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har följt instuktionerna på sidan noga, fick ange idnummret.

Gjorde som du beskrev.

Vill inte gärna sända en förfrågan till dit man har ju bara två support tillfällen gratis, utan använder felanmälningen på update sidan när jag försöker uppdatera och det inte går.

Microsoft skulle kunna lära en del av att studera eforum här får man ofta svar och hjälp snabbt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du gjort några inställningar i Internet-Alternativ, t.ex. fliken Sekretess och knappen Avancerat? Så här har jag Åsidosätt automatisk cookie-hantering Ja, Cookies från första part Acceptera, Tredje part Fråga. Knappen Standard reglaget på Mellan. Sen finns förståss inställningar under Säkerhetsfliken.

När du går till:http://v4.windowsupdate.microsoft.com/sv/default.asp så ska du kunna klicka på Sök efter uppdateringar i den högra delen av fönstret. Vad händer om du gör det, får du fram Viktiga uppdateringar, Windows XP och Drivrutinsuppdateringar i vänstra delen av fönstret?

Har du testat att ladda ner program, uppdateringar från andra hemsidor, t.ex. http://catchup.cnet.com/catchup/cu/index/index.html?tag=st.cn.1.ftsv.cu

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har inte ändrat några inställningar utan annvänder dom som windows valde när jag installerade.

Den knappen är tyvär grå och går inte att komma vidare på.

Prövade sidan fick upp en massa alternativ (48st) på nästan alla program jag har installerade, hur vet jag vilka som jag ska välja för windows det verkar som dom är från win95 och frammåt?

Jag är inte säker på vad alla dom filnamnen som näms gör och vilka jag borde försöka ladda hem.

 

 

[inlägget ändrat 2002-02-06 12:00:39 av Laird]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du möjligen en brandvägg installerad? Om du t.ex. har ZoneAlarm så är det några program man måste godkänna att de agerar som server för att XPs funktioner ska fungera. Jag tänker på Generic Host. Kolla upp detta, så återkommer jag efter arbetet idag.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har zonalarm.

Var efter jag installerade XP undrande över flera varningar från brandväggen just om Generic host och några andra windows program, fick då rådet här på eforum att släppa igenom dom som servrar vilket jag gorde.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina ideér börjar tryta. Du kan ju kolla om du har tjänsten för Windows Update aktiverad. Kontrollpanelen, Prestanda och underhåll, Administrationsverktyg. Då får du upp ett litet fönster där du ska dubbelklicka på Tjänster. Maximera det nya fönstret och titta vad som står på raden: Automatic Updates. Bör stå på automatisk. Om inte dubbelklicka på raden och i det nya fönstret under Startmetod väljer du Automatisk. OK.

Du svarade aldrig hur du har cookie-hanteringen inställd. I Internet alternativ och fliken Sekretess väljer du knappen Avancerat. Sätt en bock i rutan för Åsidosätt automatisk cookie-hantering och välj Acceptera från första part.

Nu hinner jag inte så mycke mer i kväll. Jag har installerat nytt ljudkort, DVD-spelare och brännarprogram. Behöver tid för konfiguration.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har cookie hanteringen satt som windows valde vid installeringen, ska pröva sätta den som du sa.

Windows update är aktiverad.

Är tacksam för dom ideer du har haft det är trevligt att få hjälp, även om det hittills inte har löst problemet så är jag i alla fall en bit på väg.

Lycka till med installationen och konfigureringen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Men det går inge vidare med DVD´n.

Hör av dig om det blir någon förändring efter cookie-ändringen.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hoppas det ordnar sig med DVD:n.

Prövade ändra cookie-inställningen i går kväll utan förbättring.

Men nu på morgonen när jag försökte lyckades det, något laddades hem och installerades är ännu inte säker på vad det gick väldigt fort men det funkar i alla fall.

Tack för all hjälp.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En omstart kanske krävdes efter ändring.

Berätta gärna vad du fått installerat och om de som tidigare var gråade, nu fungerar. Klicka på visa tidigare installeringar om du kan.

Har fått nåra tips ang DVDn, som jag får testa ikväll.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Alla knappar går att använda nu inga är gråade.

Har installerat win movie maker 1.2

och tre drivrutiner Nivida display, c-media och longitech mouse drive.

Microsoft hörde till slut av sig och gav samma råd som du.

Hoppas du får ordning på DVD:n lycka till.

 

Läste tråden om din DVD här är ett amatör råd som du kanske prövat, min bror hade ett liknande problem han satte brännaren som slave med hårddisken på ide1 och DVD:n ensam som master på Ide2 sen dess har det fungerat.

 

[inlägget ändrat 2002-02-07 18:47:17 av Laird]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var alltså cookie-hanteringen som avgjorde. Det går också att lösa på annat sätt (men det behövs ju inte nu).

 

Kul att det ordnade sig till slut.

Kanske kan du nu använda denna länk:

http://www.microsoft.com/downloads/search.asp?LangID=19&LangDIR=SV för här finns mer än i Windows Update.

 

Jag får prova ditt "amatör"-råd i morgon. Testade först PaleRiders ide från igår, att ange CD-brännaren som master och DVDn som slave. Men det hjälpte inte. Jag måste fortfarande starta om datorn med skiva i för att den ska kunna läsas.

 

Tack för poängen!

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...