Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Brännar problem.

Vlad

Recommended Posts

Vad tyder det på för fel när musik skivan man brännt låter utmärkt i början för att bli sämre och sämre ju längre in i skivan man kommer???

Jag har en HP 9500 brännare som jag köpte i sommras, den klarar att bränna i 12x men jag kör i 2x.

Jag bränner i ett av HP's brännarprogram, vilket funkade bra för ett tag sen när jag hade win ME installerat, men nu har jag bytt till 2000.

Kan det vara operativsystemet, eller skivorna.

Hur stor är chansen att ett nytt brännarprogram skulle förbättre själva bränningen?

[inlägget ändrat 2002-02-04 15:13:37 av Vlad]

Vill också påpeka att jag, sedan jag använde brännaren för att bränna mp3 musik sist, byggt en ny dator.

Trotts att den nya datorn är 5 gånger så snabb som den gamla datorn tycker jag CD-brännaren är lite seg, dvs det tar längre tid för den att reagera på att jag satt in nya skivor osv.

Är programmet 100% kompatibelt med Win2000? Om det är avsett för 9x/ME kanske du behöver en uppdatering för att köra det under 2000.

I övrigt så rekommenderar jag Nero (http://www.nero.com), jag kan bränna audio-CD i 12X utan ljudproblem.

Mig veterligen så använder HP en egen variant av adaptec/roxio easy CD creator. Både verision 4 (adaptec) och verision 5 (roxio) fungerar klent under W2K. Det finns uppdateringar att hämta, tror att verision 4.02d är den som funkar åtminstone hyfsat med W2K men se dig om efter ett annat program om du vill ha en klanderfri brännartillvaro !

Instämmer i att Nero är ett bra alternativ !

Kan bara hålla med föregående talare, Nero är det ENDA brännarprogram som gäller idag. 12x inga problem alls!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...