Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bredd på tabell med CDONTS


spanien

Rekommendera Poster

Jag har ytterligare ett problem som jag inte klarar av själv.

När jag skickar detta mail så fungerar allt utom att tabellen blir B R E D , texten från formulärets meddelande ruta visas som en enda rad när man öppnar det.

 

Jag har provat att bestämma vidden i cellerna, <td> också, men det hjälper inte.

 

Hur löser man detta??

 

###################################

HTML1 = "<!DOCTYPE HTML PUBLIC""-//IETF//DTD HTML//EN"">"

HTML1 = HTML1 & "<html>"

HTML1 = HTML1 & "<head>"

HTML1 = HTML1 & "<title>Ansökan om ledig tjänst</title>"

HTML1 = HTML1 & "</head>"

HTML1 = HTML1 & "<body bgcolor=""FFFFFF"">"

HTML1 = HTML1 & "<p><font size =""3"" face=""Arial"">"

HTML1 = HTML1 & "<strong><left>Ansökan om ledig tjänst från" & vbCrLf & "<font color=""red"">" & Upload.Form ("Namn") & "</font>" & "</left></strong><br>"

HTML1 = HTML1 & "<table border=""1"" cellpadding=""3"" width=""300"" align= ""left"">"

HTML1 = HTML1 & "<tr><td> Namn: " & "</td><td>" & Upload.Form ("Namn") & "</td></tr>"

HTML1 = HTML1 & "<tr><td> Personnummer: " & "</td><td>" & Upload.Form ("Pnummer") & "</td></tr>"

HTML1 = HTML1 & "<tr><td> E-postadress: " & "</td><td>" & "<a href=""mailto:"& Upload.Form ("Epostadress")&"""</a>" & Upload.Form ("Epostadress") & "</td></tr>"

HTML1 = HTML1 & "<tr><td> Meddelande: " & "</td><td>" & Upload.Form ("Meddelande") & "</td></tr>"

HTML1 = HTML1 & "</table>"

HTML1 = HTML1 & "</body>"

HTML1 = HTML1 & "</html>"

###################################

 

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hmm.. som "vanlig" html fungerar det bra.. (förutom att du har gjort fel vid e-postadressen :)

 

Det enda jag kan tänka mig är att den visar brevet med <PRE> eller att jag "råkade" laga html-koden medans jag testade den. Prova att ändra fonten på meddelandet, samt fixa till html:en...

 

HTML1 = "<!DOCTYPE HTML PUBLIC ""-//IETF//DTD HTML//EN"">"
HTML1 = HTML1 & "<html>"
HTML1 = HTML1 & "<head>" 
HTML1 = HTML1 & "<title>Ansökan om ledig tjänst</title>"
HTML1 = HTML1 & "</head>"
HTML1 = HTML1 & "<body bgcolor=""FFFFFF"">"
HTML1 = HTML1 & "<p><font size =""3"" face=""Arial"">"
HTML1 = HTML1 & "<strong><left>Ansökan om ledig tjänst från" & vbCrLf & "<font color=""red"">" & Upload.Form ("Namn") & "</font>" & "</left></strong></font></p><br>"
HTML1 = HTML1 & "<table border=""1"" cellpadding=""3"" width=""300"" align= ""left"">"
HTML1 = HTML1 & "<tr><td>Namn:</td><td>" & Upload.Form ("Namn") & "</td></tr>"
HTML1 = HTML1 & "<tr><td>Personnummer:</td><td>" & Upload.Form ("Pnummer") & "</td></tr>"
HTML1 = HTML1 & "<tr><td>E-postadress:</td><td>" & "<a href=""mailto:""" & Upload.Form ("Epostadress")&""">" & Upload.Form ("Epostadress") & "</a></td></tr>"
HTML1 = HTML1 & "<tr><td>Meddelande:</td><td><font face=""verdana"">" & Upload.Form ("Meddelande") & "</font></td></tr>"
HTML1 = HTML1 & "</table>"
HTML1 = HTML1 & "</body>"
HTML1 = HTML1 & "</html>"

 

säkert råkade jag lägga med något fel också.. :)

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, tack Anders för ditt svar, men...

 

Det blir inget bättre med din kod, däremot sämre :)

 

Med din kod så funkar inte E-post adressen igen, och ett långt meddelande gör fortfarande tabellen bred.

 

I koden som jag bifogade i denna tråd, så funkar E-post adressen men inte detta med tabell bredden.

 

Om du kommer ihåg från den förra tråden som jag skrev om samma problem, så hade jag problemet med att mailet skulle skickas till en mottagare och en kopia till avsändaren.

Formateringen på kopian till avsändaren har jag inte gjort än, utan den går iväg oformaterad, men där finns radbrytningar med, precis som det ser ut i formuläret.

 

Skumt!

 

Tacksam för flera råd.

 

Peter

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ahh! Nej!

 

Ser e-postfelet.

 

HTML1 = HTML1 & "<tr><td>E-postadress:</td><td>" & "<a href=""mailto:" & Upload.Form ("Epostadress") & """>" & Upload.Form ("Epostadress") & "</a></td></tr>"

 

Hmm.. Det borde bero på e-postklienten isåfall om den visas på flera rader... det bör den inte göra. Hmm.. prova.. t.ex. sätta.. <table width="90%">

 

.. jag är iofs trött, det kan vara något vi missat.. prova att skicka med radmatning i meddelandet, se ifall den gör radmatning då...

 

Ciao,

Anders

- som skall prova installera Kaspersky Anti-Virus på RedHat...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Anders, vad menar du med:

 

"prova att skicka med radmatning i meddelandet, se ifall den gör radmatning då..."

 

Peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prova dessa tre olika istället för Upload.Form("Meddelande"):

 

HTML1 = HTML1 & "<tr><td> Meddelande: " & "</td><td>en rad som inte har med några radbrytningar i texten, bara så att du vet. Undras om du bryr dig om det överhuvudtaget. anders was here.</td></tr>"

 

och

 

HTML1 = HTML1 & "<tr><td> Meddelande: " & "</td><td>radmatning<br>med<br>BR</td></tr>"

 

och

 

HTML1 = HTML1 & "<tr><td> Meddelande: " & "</td><td>radmatning" & vbCrLf & "med" & vbCrLf & "vbCrLf</td></tr>"

 

Vilken/vilka får radmatningar?

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, Anders.

 

Nummer 1: Får radmatning.

Nummer 2: Får radmatning.

Nummer 3: Får INTE radmatning.

 

Peter

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hmm.. det.. borde vara normalt. Nummer 1 gjorde alltså inte så att tabellen blev alldeles för lång?

 

gör:

 

response.write("!!! " & Upload.Form("Meddelande") & "!!!")

 

och titta i "Visa källa"... vad står det då mellan !!! och !!! ?

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej, nummer 1 gjorde inte tabellen lång, utan radmatade efter ordet "bryr" där tabellen tog slut.

 

Vad menar du att jag ska göra??

 

Byta ut din sträng mot den normala??

 

Om jag gör det så får jag:

 

 

Microsoft VBScript compilation error '800a03ee'

 

Expected ')'

 

/CDONTS/SendMailWithAttachmentCDONTS_HTML.asp, line 49

 

response.write("!!! " &amp; Upload.Form("Meddelande") &amp; "!!!")

 

Peter

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

OK Anders.

 

Jag har nu provat detta.

 

Hela innehållet som jag skriver i formulärets meddelande ruta visas, inklusive !!!!!.

 

Om jag själv gör radbyte i formuläret, (trycker Enter), så blir det radbyte i mailet, men det blir inte radbyte om formulärets vidd tar slut och det radbyts automatiskt.

 

Peter

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-02-03 23:20:18 av spanien]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...