Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nvidia 23.12 på Windows Update !


Blekis ®

Rekommendera Poster

Viktig info för Nvidia geforceägare som kör Windows XP; nu finns Detonator XP 23.12 som drivrutinsupdatering på "Windows Update". Det är en relativt viktig uppdatering, eftersom 23.11 har en känd brist att den får Windows XP att krascha ibland utan synbar anledning. 23.12 ska råda bot på den saken. Konstigt nog har inte Nvidia uppdaterar sin webbplats ännu !?! Därav denna lilla info...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"nu finns Detonator XP 23.12 som drivrutinsupdatering på Windows Update"

 

För oss som har svensk XP Pro, hur gör vi? Den finns inte där ännu. Kikade för 3 min sedan.

Den version jag har heter 21.83 som jag fått via Windows Update. 23.11 kom aldrig. Tänkte då hämta den själv från Nvidia. Men XP gillade det inte då den inte var digitalt signerad av Bill Gates.

Har Nvidia Geforce 3.

 

Börjar ångra att jag köpte svensk XP. Vissa saker får man vänta flera måader på för svensk version.

 

 

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst? Kan man inte köra vilka drivrutiner man vill? Okej, det kan kanske vara bra för klåpare, men jag vill i alla fall själv bestämma över min dator. Låter som det är tur att jag inte lagt in XP.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan man i alla fall installera. Men Windows/Microsoft garanterar inte tillförlitligheten. Det kan störa Windows-operativet.

Jag installerade 23.11, men skärmen uppträdde märkligt så jag återgick till 21.83, som fungerar alldeles utmärkt. Men man vill ju ha det senaste i drivrutinsväg...

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar ångra att jag köpte svensk XP. Vissa saker får man vänta flera måader på för svensk version.

 

Jao, det är uppenbart att om man köper ett Amerikanskt program i Svensk verra så får man inte snabbare support än om man köpt den i Papua/Nya Guineisk version. Microsoft Sverige borde pusha lite för att sälja även den Engelska verran, och bara marknadsföra den Svenska versionen till företag. Eller dom hemanvändare som inte begriper Engelska(finns iofs några stycken).

 

Typ; "finns även i en Svenskt översatt version, men till priset av sämre support" hmmm låter inte som nån bra slogan...

 

Detonator XP 23.12 brukar finnas på diverse hv-siter, vet inte hur det är med signeringen men själva drivisarna bör vara desamma.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men man vill ju ha det senaste i drivrutinsväg...

 

Och särskilt när det gäller Nvidia, eftersom dom har för vana att slänga in högst påtagliga prestandaförbättringar i sina nyare drivare...

 

 

 

/PaleRider

Powered by Mandrake Linux 8.2 beta 1 @ Athlon XP 1700+

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Garanterar inte tillförlitligheten"... Ungefär som när WindowsUpdate säger att "Detta sker utan att någon information skickas till Microsoft". Nähä, men när man inte kör WindowsUpdate då, vad händer då? Nä, se då garanteras inget.

 

Microsoft garanterar heller inte tillförlitligheten när drivrutinen är signerad. Den kan även då störa Windows.

 

Det är ju lite konstigt språk det där, för vad som menas med att den är signerad är ju bara att den inte skadats på vägen.

 

En svensk version av den senaste drivrutinen skulle säkerligen fungera lika dåligt som den engelska. Även om den var signerad.

 

(Ja, =du= vet säkert redan det här, men det finns ju så många andra som läser här också.)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså bara för att windows inte e engelskt så går det ju lika bra (iaf för mig) att köra med engelska drivisar..

 

Om drivrutinen är signerad betyder det bara att (som jag förstått det) Microsoft har testat och godkännt den - det är väl inget negativt?

särskilt inte eftersom man kan installera den även utan signering - bara att trycka på continue så funkar allt lika bra som om funktionen inte fanns...

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på jobbet med en NT 4-maskin och försöker hitta Detonator 23.12 för XP, engelsk version. Följande länk får jag veta funkar bara med Windows Update XP:

http://v4.windowsupdate.microsoft.com/en/default.asp?corporate=true

 

Det blir till å vänta tills jag kommer hem. Suck!

 

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en drivrutin som verkligen rockar när det gäller 3d mark poäng är fortfarande 22.50!! den är mycket bra och fungerar helt felfritt på min xp :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en drivrutin som verkligen rockar när det gäller 3d mark poäng är fortfarande 22.50!! den är mycket bra och fungerar helt felfritt på min xp :)

 

22.80 fungerade mkt bra för mig i 3D, när jag körde det. Däremot är det inte 100% stöd för hårdvaruacceleration av Windows XP:s gränssnitt i 2D förrän from 23.11 och framåt(vad man nu ska med det till, det går ändå nästan för fort i 2D med en Athlon XP). Jag har bara kört 23.12 i 2D än så länge och har väl inte märkt att dom skulle vara speciellt bättre än 23.11, kraschar fortfarande säger Reefer(?), får väl köra 3Dmark2001 vad det lider och se om dom tom är sämre i 3D. Konstigt att MS rekommenderar uppdatering om dom skulle vara sämre ? Hursomhelst, "buggfria" drivrutiner kommer man aldrig att få uppleva eftersom det kommer ny hårdvara alldeles för ofta :)

 

Jag körde 27.20 häromdan, Detonator XP för GF4, men dom ville inte ens komma fram till inloggningsrutan i XP med ett MX400 ;-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu hittat 23.12 i Windows Update, corporate version. Det finns 3 st. 23.12 drivrutiner. Alla lika stora. Vilken ska jag välja? Har provat med en av dem. Men lyckas inte zippa (WinZip 8.0) upp den. Och kan alltså inte installera.

Nu känner jag mig som en novis.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som är kåta i nya drivrutiner från nvidia så är 23.12 gammal nu ;=) Jag kör svenskt XP och 27.30 beta...funkar lysande!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som är kåta i nya drivrutiner från nvidia så är 23.12 gammal nu ;=) Jag kör svenskt XP och 27.30 beta...funkar lysande!

 

Hur vore det om du läste tråden, innan du hasplar ur dig saker:

 

Jag körde 27.20 häromdan, Detonator XP för GF4, men dom ville inte ens komma fram till inloggningsrutan i XP med ett MX400 ;-)

 

Du kan inte jämföra "läckta" betadrivrutiner med stabila av Microsoft certifierade versioner. En del kanske är intresserade av mer än bara ren prestanda och dom senaste "features", tex att kunna jobba ostört länge utan att störas av onödiga systemkrascher.

 

Det är onekligen mer intressant för dom flesta att veta vilken som är den senaste STABILA drivrutinen, än vilken som är den senaste som utvecklarna leker runt med...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag har läst tråden. Jag ville bara säga att JAG kör drivrutinen UTAN bekymmer.

 

2. Jag har aldrig påstått att jag jämfört några versioner. Däremot brukar jag vilja ligga långt fram i utvecklingen. Och kan man köra NYASTE (beta) drivisar utan bekymmer.....då gör jag det =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ville bara säga att JAG kör drivrutinen UTAN bekymmer

 

Nej, du ville säga att "alla" pga okunskap var "kåta" på en gammal drivrutin.

 

Jag påtalade det felaktiga i ditt resonemang.

 

Givetvis får du berätta att 27.30 är en bra drivrutin, kul att få reda på, tro mig. Men du behöver inte förutsätta att alla andra som postat i tråden är mindre vetande...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

=) whatever. Du har säkert rätt, jag tillbringar inte mycket tid på forum så jag uttryckte mig säkert inte korrekt. Inget illa ment

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...