Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vga switch = dålig bild?


Lars32

Rekommendera Poster

Jag köpte igår en monitor och tangentbordsswitch för 1 bildskärm till 4 datorer. Problemet är att jag får diffusa skuggor på skärmen, jag bytte till högskärmat kablage men det hjälpte inte. Är det switchboxen i sig som ger den dåliga bilden och är det i så fall möjligt att åtgärda?

(köpt på kjell & co för 350 kr)

 

mvh Lars Salomon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska köra i hög upplösning (d.v.s. 640x480 och uppåt) så är det läge att skaffa en kvalitetsswitch som klarar höga upplösningar, det är i alla fall min egen erfarenhet (samt att man använder kablar av hög kvalitet). Jag har själv prövat med en billig switch och den fungerade bra i textläge men när man kör t.ex. Windows med högre upplösning så fick man markanta skuggor. Där jag jobbar använder vi en switch från Aten, http://www.aten-usa.com/products/product.php?ITEM=CS114 (kan köpas från t.ex. Dustin). Den fungerar bra upp till 1024x768, högre upplösningar börjar ge skuggor. Nackdelen är att den är ganska dyr, 2500 + moms.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-01-31 20:53:23 av typhoon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det var ett ganska häftigt pris. Det stämmer ialla fall som du skriver att det ser bra ut i textläge och lägre upplösningar... Jag får kanske leta efter något begagnat istället.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...