Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

win98se uppdatering(reninstallation)


the wizard

Rekommendera Poster

man skall enligt vad jag har läst på webben kunna installera win98se uppdateringen för win98 utan att ha win98 installerat (alltså ren installation)precis som man kan göra från win95 till win98 är det någon som vet hur man gör???har för mig att man skall lägga in nåt i roten på hd´n som har med nt att göra (alltså lura win98se att nt är installerat)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske för att det är viktigt för mig att få reda på hur man gör när man installerar............

vem har bett dig läsa nåt som du uppenbart inte har intresse av????????????????????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara ge den jäveln....

Men till ditt problem så förstår jag det inte riktigt.Måste du ha win 98 inne för att installera win 98 SE(Det är uppgraderingsvarianten du har va?)Räcker det inte med stoppa in en W95/98 CD eller nåt under installationen som man gör med första versionen av w98 uppgradering.Du måste väl ha nåt OS nu med?Iofs kanske inte från kära Microsoft förstås...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SÅ HÄR ÄR DET JAG HAR WIN98OEM OCH VILL GÖRA EN REN INSTALLATION MED WIN98SE UPPDATERINGEN. MEN DET GÅR INTE ATT GÖRA DET MED DENNA VERSION EFTERSOM ATT DET ÄR EN UPPDATERING FÖR WIN98.DET FINNS (ELLER KOMMER ATT FINNAS)EN VERSION SOM GÖR ATT MAN KAN UPPDATERA WIN95 MED WIN98SE MEN DEN HAR JAG INTE.(FOLK JAG HAR SNACKAT MED SÄGER ATT DET INTE HELLER KOMMER ATT GÅ EFTERSOM MICROSOFT HAR BLIVIT HÅRDARE PÅ VERSION KONTROLLEN MED SE VERSIONEN AV WIN98) DEN VERSION JAG HAR ÄR EN BILLIGHETS VERSION BESTÄLLD DIRECT FRÅN M-SOFT.JAG FÖRSTÅR VAD DU TÄNKER PÅ NÄR DU MENAR ATT JAG SKALL VERIFIERA MIN MICROSOFT PRODUKT SOM DET SÅ FINT HETER. MEN DET GÅR INTE MED DENNA VERSION UTAN MAN MÅSTE FÖRST INSTALLERA WIN98 SEDAN INSTALLERA WIN98SE ÅVANPÅ (FRÅN WINDOWS ALLTSÅ)DET VILL JAG INTE EFTERSOM DET TAR LIKA LÅNG TID ATT GÖRA DET SOM DET TAR ATT INSTALLERA OEM VERSIONEN+ATT DET DÅ INTE BLIR EN REN INSTALLATION,HAR SETT PÅ EN SIDA PÅ INTERNET ATT DET SKALL GÅ ATT KOPIERA IN EN FIL PÅ HÅRDISKEN INNAN MAN BÖRJAR INSTALLERA WIN98SE FÖR ATT KOMMA ÖVER DETTA LILLA PROBLEM MEN KOMMER INTE I HÅG VAR OCH VILKEN FIL DET VAR(MEN DET VAR NÅT OM ATT LURA SE ATT MAN HAR NT INSTALLERAT I ALLA FALL .HOPPAS DU VART KLOKARE AV DENNA BESKRIVNING DEN VART LITE VÄL LÅNG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag fattar vad du menar men jag kan tyvärr inte hjälpa dig så jag vet inte varför jag svarar...Men det gör väl ingen skada att först installera w98 och sen w98 SE,filerna skrivs ju bara över eller uppdateras så jag förstår inte vad du skulle tjäna på att göra en sk ren install?Kan du inte testa att installera första w98 i en annan mapp och sen lägga SE där den ska va och sen radera första?(Bara en tanke.....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det jag tjänar på att installera rent. är att min pc krånglar betydligt mindre när jag installerar ren installation.konstigt men sant(tror att överskrivningen av filer är det som orsakar felen-tror inte att det görs ordentligt=vanligt microsoft krångel enligt min erfarenhet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men går det inte att installera första i tex C:\skräpwindows och sen lägga uppen i C:\Windows och bara köra på.Då har du ju w98 inne så att säga,sen bara ta bort skräpet efter sista installen.Eller olika partitioner ,det funka med w98 FE uppgrade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo visst funkar det .men vad mycket extra jobb .jämmfört hur det skulle kunna vara om man tex.kunde installera som man gjorde förut(vanliga uppgraderings versionen av win98)det skall gå att kopiera in nåt som lurar win98se att tro att nt är installerat för att slippa det som du beskriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske det men å andra sidan hade du varit klar för länge sen om du inte suttit på internet och försökt ta reda på hur du ska fixa det smidigt...........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha jo det är säkert sant.men nu är jag en djävligt tjurig person(som du säkert redan har fattat) som bara skall få det att funka.speciellt när jag har sett en beskrivning som visar hur man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag hade samma problem men tvärtom om man nu kan säga så :) Jag ville uppgradera nuvarande win 98 med win98SE fullversion. Jag fick tipset (i detta förträffliga forum) att bort eller döpa om "win.com" och då funkade det. Det KANSKE funkar om du kopierar in Win.com på den tomma disken innan du börjar att installera från uppgraderingsskivan

 

Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 95 Upgrade with No OS

Do you have a clean hard drive and the Windows 95 Upgrade and you don't want to load that silly Windows 3.1 or have a Windows 3.1 disk ready when you upgrade. I posted this a few months back and got some mail saying that this tech tip is pirating and cheating Uncle Bill Gates out of his hard earned dollars. Oh well, this is a shortcut for my worldwide techie friends, to install Windows 95 upgrade on a clean hard drive just type the following at a C> prompt:

 

DIR>NTLDR

 

and then hit enter.

Then, Install Windows 95 as usual.

This fools Windows 95 upgrade into thinking that there is already an operating system on your system. Nice, Easy, Clean

 

detta borde också funka....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...