Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Korspostningsterrorn


LarsW

Rekommendera Poster

Jag kan bara beklaga att jag i dag svarade på en trippelt postad fråga, och att jag inte kan redigera bort mitt svar eftersom det är kommenterat. Karln förtjänar ingen hjälp när han gör så.

 

Mannen har lagt tre (3) frågor i två olika e-forum. Alla är likadana.

 

Sådant kommer förr eller senare att ta knäcken på e-forum, som kommer att reduceras till en sörja av korspostningar och omtagningar som får folk som har något att bidra med att ge upp. Man vet inte om det är mödan värt att spilla krut på något andra redan hjälpt till med.

 

Om inte IDG gör något, förstås. Som att verkligen radera korstrådarna, spärra kontona och lägga upp standardsvar på frågor som just denna, e-forums vanligaste?

 

Kan någon IDG-funktionär lägga handen på hjärtat och berätta att vederbörande tar emot dygnets korspostningsanmälningar och verkligen raderar korspostningar varje morgon?

 

Själv har jag nämligen inte sett några som helst tecken på att korspostningsanmälningar skulle vara meningsfulla. De ignoreras, vad jag kan förstå.

 

 

___________________________________________

 

E-forums vanligaste? "Hur delar jag min internetförbindelse" (utan att öppna manualen eller klicka på hjälpikonen, förstås)

 

[rättade stavfel. Förtydligade]

 

[inlägget ändrat 2002-01-31 19:12:16 av LarsW]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

 

Tjaba,

 

Det är jag personligen som får alla anmälningar om korspostningar/olämpliga inlägg. Jag betar av dessa gott det går, och oftast räcker det att jag känner till den som anmäler inlägget för att jag ska lita på att det verkligen ÄR en korspostning och ta bort det. Men vissa inlägg kräver mer tid, och har någon fortsatt i tråden med svar händer det att jag inte tar bort den (även om det har fortsatts i korspostade trådar).

 

Allt enligt mottot att det är bättre att inte censurera.

 

Men självklart tar jag bort rena korspostningar, men det tar ibland längre tid.

 

Vi håller dessutom för närvarande på att undersöka möjligheterna att optimera Eforum och göra det snabbare.

 

Så i framtiden ska Eforum bli ÄNNU mer kvalitativt och seriöst - jag lovar!

 

Mvh,

/s

 

========================================

Simon Johansson

Redaktör för Eforum

Simon.Johansson@idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man tolka ditt svar som att att IDG's policy (vad det nu har med censur att göra?) är att besvarade korspostningar ligger kvar?

 

Inför i så fall funktionen "död tråd", att man inte kan lägga fler inlägg i en korspostad tråd. Eller är det ett hot mot yttrandefriheten :-)

 

________________________________________

Tigger andra poäng tigger jag ;-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

 

Hmm...

 

Njae. Jo. Ja. Korspostade trådar med riktiga svar kan finnas kvar. Funktionen att stänga trådar finns, men används rätt dåligt av mig... Får väl bli bättre på det då.

 

Mvh,

/s

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

När kommer Korspostningsspärren?

När någon kan lägga in 15st likadanna inlägg inom 10min har det gått för långt.

Lägg snarast in en spärr på max 3st lika inlägg inom 1tim.

Alias [+]+1 har slagit alla rekord i korspostning, han får 5 [GROTTMAN][GROTTMAN][GROTTMAN][GROTTMAN][GROTTMAN]

av 5 möjliga.

 

/Milkman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Alias [+]+1 har slagit alla rekord i korspostning" "15st likadanna inlägg inom 10min"

 

Ja det var t.o.m. inom 9 min. Jag hann precis anmäla 1, så dök nästa upp. Men jag lyckades hålla hans tempo och anmäla samtliga.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men jobbar man 10000 timmar med hårdvara (måste vara datormontör) så kan det ge vissa bieffekter. Som tex att man blir oförmögen att läsa vissa texter, speciellt reglerna till Eforum.

 

/Stefan

___________________________________________________________

The face of a child can say it all, especially the mouth part of the face.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte i postningsskriptet införa en md5 summa eller liknande och ha en pool med md5 över dom 100 sista postningarna och matchar md5 summan så rejectar systemet meddelandet. Funkar nog med crc32 oxå för den matematiska chansen för att två olika meddelanden skall ha samma crc32 i en grupp om hundra är ganska liten tror jag.

 

Då behöver korspostaren börja tänka i alla fall. Något så simpel som att hålla reda på postaren och bara beräkna summor vid samma postare inom valfri tid funkar ju oxå

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...