Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konsult


David80

Rekommendera Poster

Vad kan man ta för en juniorkonsult i timmen som är MCSE i Windows 2000 med Exchange 2000 som specialité?

 

Hälsningar David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom var och varannan har nämnt certifikat så vill det till att man är extremt duktig om man ska kunna ta bra betalt.

 

Sedan beror det på hur många timmar det handlar om och hur bråttom det är. Det beror även på var i landet man ska göra jobbet.

 

Att sätta något timpris är mycket svårt.

 

Får man ett miffo som inte kan något mer än det som står i kurslitteraturen betalar jag inte 5 kr/timme. Får men en som verkligen kan sina saker och gör ett snabbt och bra jobb kan jag tänka mig att betala uppemot 1000 kr/timme, kanske ännu mer. Och allt däremellan.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, det är ju erfarenhet och inte cert som gäller.

 

Sätt ett pris på ca 5-600:-/tim och ge kunden ett fast antal timmar för jobbet.

 

Kan konsulten sen inte fixa det på den utsatta tiden blir det ni som står för merkostnaden.

 

Då behöver kunden inte vara orolig för att kostnaderna ska sticka iväg för att den är en 'junior'.

 

//Seb

 

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej !

 

Min erfarenhet är iaf att det är väldigt få som har MSCE i W2K,den är ju assvår att ta.

Är man duktig ska man inte vara rätt att ta betalt minst 750 i timmen.

 

MVH/Mats.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ju blivit inflation i MCSE för Windows NT 4.0 men knappast på Windows 2000 och .Net-sidan. Svårhetsgraden är mycket mycket högre på W2K och .Net än vad den var på NT 4.0

I princip vem som helst kunde bli MCSE i NT 4.0. Som tur är har Microsoft höjt ribban avsevärt när det gäller kraven på en MCSE. Detta kommer till glädje för både kunder och tekniker.

 

Självklart är det erfarenhet som till slut ska räknas. Är man dock ung och duktig utan erfarenhet är certifikaten ett kvitto på att man kan ändå, även om man är ung.

 

Seb, Du är nog inne på rätt spår när det gäller betalningen.

 

Hälsningar David

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-02-02 10:40:02 av David80]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...