Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

stänger av sig själv


Jojje_72

Rekommendera Poster

hej jag har ett problem, min dator stänger av sig själv, jag får ett felmeddelande. det är det som är själva problemet, det går så fort att jag inte hinner läsa vad som står på meddelandet. min fråga är alltså kan jag hitta felmeddelandet någonstans sedan jag startat igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju kolla om det finns nåt i Event Viewer i Controll Panalen...

 

Annars tar du egenskaper på Den Här Datorn och letar lite efter nån inställning (mycket hjälp va?...hehe), det ska gå o göra så datorn inte stänger av sej själv...

 

/Eminos

--------------------------------

AMD 1200@1333 - 256 MB SDRAM

IBM 60GXP 40 gig - ASUS V7100 GeForce 2mx 32 MB

SB Live 5.1 Platinum - Samsung SyncMaster 755df (17")

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överhettning kanske? Det finns en service som brutalt snabbt gör shutdown om CPUn blir för varm.

 

Direkt när detta inträffat, gå in i BIOS och titta hur varm din dator är (om du har en bios som klarar detta förstås).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 years later...

Överhettning kanske? Det finns en service som brutalt snabbt gör shutdown om CPUn blir för varm.

 

Direkt när detta inträffat, gå in i BIOS och titta hur varm din dator är (om du har en bios som klarar detta förstås).

Hej ändra inte detta värde för då går datorn sönder! Ring istället den du köpte datorn av och tacka för att han gjorde denna inställning. I vissa datorer så kan man inte göra en sån inställning och de går sönder när de blir för varma. Jag har fått lämna in min andra dator på dataräddning. Program som t.e.x. Crystal disk info gör inte att datorn stängs av när den blir för varm :-(

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...