Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmproblem


Anders Nordström

Rekommendera Poster

Anders Nordström

Den senaste tiden har min skärm (Acer AcerView 78ie) börjat uppträda märkligt.

Skärmbilden utvidgas och dras samman med visst intervall. Det är väldigt störigt och jag vill veta ifall någon känner igen detta problem och vet vad det kan vara för fel. Har precis uppdaterat drivrutinerna till mitt grafikkort (Nvidia 128)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om det där med avmagnetisering.....vad ska det vara bra för egentligen?

 

Jag gillar att degaussa för att det smäller så härligt i skärmen :-)

 

/Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Nordström

Skulle vilja börja med att rätta mig själv. Det är inte ett 'visst' intervall utan snarare ett väldigt ovisst (oregelbundet) intervall. Det enda jag förändrat i omgivningen är att jag lagt till en scanner (parallellport). Degauss har jag kört ett par gånger utan resultat (det var första knappen jag slängde mig på då problemet började. Ligger nära religion att tro att en knapp löser alla ens problem - men man kan ju alltid hoppas). Just nu är faktiskt skärmen alldeles lugn, men man vet aldrig...

Tack iallafall

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Nordström

Skärmen är ett halvår gammal (maj 98) och enligt min leverantör hade han haft liknande fall med just den skärm jag besitter (Acer AcerView 78ie).

Tycker inte att skärmen har blivit så pass utsatt av magnetisk strålning på ett halvår att den kan ta rätten att haverera.

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...