Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med bildskärm på NT-dator


Frill

Rekommendera Poster

Jag har ett problem med bildskärmen på min Windows NT dator. Den enda upplösingen som går att köra med är 640x480 och endast med 16 färger. Det är datorn på jobbet och NT är ovant för mig, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att installera om drivrutinerna. Jag har läst att man inte ens ska behöva installera några drivrutiner, utan man ska bara behöva klicka på en autotest-knapp så söker den automatiskt upp kompatibla drivrutiner. Men det verkade inte fungera.

Jag har två olika skärmar:

EIZO Flex Scan F56,

AOC 7VLR+

Måste man ha speciella drivrutiner för NT eller? I vilket fall som helst, är det någon som kan hjälpa mig, eller är det någon som vet var man kan hitta drivrutiner till dessa skärmar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Låter mer som du inte har rätt drivrutiner till grafikkortet. WinNT har ju inget Plug and Play och väljer själv ett standard VGA-kort som endast klarar 640x480 och 16 färger.

 

Du kan kolla om det finns drivruntiner inne i systemet, men annars är det bara att gå till grafikkort tillverkarens hemsida, ladda hem de senaste drivruntinerna till NT och installera dessa.

 

Se till så du har servicepack 3 eller senare installerat, annars kan du inte installera grafikkortet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...