Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

GPRS funkar inte...


Speedolino

Rekommendera Poster

Tjena

Fick min t68:a uppgraderad till R2A idag. Men nu fungerar inte GPRS. Jag har tele2. Jag har försökt att skicka inställningarna från tele2 hemsida men dom kommer inte fram. Någon som vet vilka inställningar jag ska ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att knappa in inställningarna manuellt? De finns åtminstone på Comviqs sida. Jag tror att det är samma för Comviq och Tele2, så försök först att hämta automatiskt från Comviqs sida. Då jag uppgraderade tog jag bort de gamla GPRS-inställningarna innan.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag återställt telefonen och synkat den. OCH jag har fått Tele2 inställningar skickade till min telefon. Men det fungerar ändå inte. På skärmen får jag fram:

"Fel vid kommunikation. Försök ingen eller kontrollera inställningarna".

 

Men inställningar ska väl vara "klara" när man får dom skickade till sin telefon?

 

Innan uppgraderingen så fungerade GPRS. Vad är felet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Men inställningar ska väl vara "klara" när man får dom skickade till sin telefon?"

 

Visst kan man tycka det. Men en gång så var jag tvungen ringa kundtjänst då jag hade problem. Något var fel med de skickade inställningarna, så jag fick ändra en sak.

Prova med kundtjänst och gå igenom inställningarna med dem. Det ska fungera.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nu har jag lyckats koppla upp mig. MEN. Men när jag kommit in på första sidan, så går inte att gå vidare. Alltså det går att ange en ny adress och klicka på en länk men telefonen laddar bara. Är det här något kändt problem med den nya mjukvaran?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...