Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Announcement !


Blekis ®

Rekommendera Poster

Igår släpptes det nya drivrutiner för Soundblaster Audigy under Windows XP, på http://www.creative.com/ :-)

 

Jag har inte provat dom än, har precis laddat ner dom, men det är juh en och annan bugg man hoppas att dom fixat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu har jag testat dom nya Audigyrutinerna flyktigt; en av dom värre buggarna är iaf helt borta dvs att det kunde knastra lite vid <20ms latency om man körde softsynthar eller spelade in Audio. Inte ett knäpp nu. Det låter helt störningsfritt :-)(vilket det borde, med tanke på vad man annonserat).

 

Är rätt upprymd nu faktiskt med tanke på att dom nya drivrutinerna sammanföll med att jag uppdaterade min Cubase VST32 5.0 R6(som började bli lite mossig) till VST32 5.1 R1, och upptäckte bla den nya VSTi synthen JX16 i 5.1R1(helt "analog" 16 stämmors polyfonsynth emulator, törs inte tänka på vad en riktig sån kostade när det begav sig). Suveränt bra ! Ja, jag är ingen synthexpert, men det låter helt enkelt skrämmande bra om den. Och nu när man kan vräka på med den oxå, utan att det knastrar ! Har suttit här och "solat" lite till mp3:or; sk*tskoj :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW, bra att veta om nya Cubase 5.1R1, för det första är det den första Cubaseversionen som har all kod anpassad för ett 32-bitars OS = NT/XP = äntligen kan alla dumpa Win9x som musikerOS för gott. Dessutom blir det en märkbar prestandavinst i XP mot tidigare Cubaseversioner.

 

För det andra, till min häpnad identifierar Cubase numera min processor som en AMD K7 när jag startar Cubase !(häpp) Man har alltså lagt in optimeringar för olika processorer, strålande ;-) Man upphör aldrig att bli förvånad...

 

 

/PaleRider

Powered by Mandrake Linux 8.2(Cooker)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...