Just nu i M3-nätverket
Jump to content

ComHem X 2 ?

Patrik S

Recommended Posts

Hej

Jag undrar om det är möjligt att köra två st Internet Cable modem från samma hushåll? Dvs. Jag har en IP -adress på datorn, en hubb samt två kabelmodem till två olika uttag i hushållet. Kan detta lösas, med eller utan extra programvara, så att man får högre eller kanske dubbel hastighet?

/Patrik

Stefan Eklinder

PatrikS!

Förstår inte varför du måste blanda in två kabelmodem därhemma. Det borde väl räcka att fortsätta med hubben och dela ut internet till de olika datorerna i ditt hushåll. En TP-kabel kan du dra genom hela lägenheten/huset om du vill. Gör man det lite snyggt så blir det hur bra som helst.

Vad jag förstår har du säkert Comhem. Kom ihåg att de inte har support för nätverk med internet utdelat.

--

/Stefan.E

En dator är en apparat som kan åstadkomma saker väldigt snabbt - som att göra dig ursinnig till exempel

Svar till Stefan.E.

Jag vill inte dela med mig, bara ha en snabbare uppkoppling då jag råkar ha ett kabelmodem liggandes.

/Patrik

Du har väl vänt lite på steken ? Det är väl kabelmodemet som får en IP adress som delas i nätverket med NAT (och hub) ? För att du skall tjäna något så måste du ha två separata uppkopplingar, en för varje modem (två abonnemang). Sedan så skall det till en rätt avancerad lösning med lastbalansering. Det du skulle kunna uppnå med rimliga ansträngningar är redundans. Detta ämne har diskutetars tidigare i e-forum (som så mycket annat). Testa sökfunktionen ?

Fnul, the one and only !!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...