Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med e-post

Tisteltorparn

Recommended Posts

Tisteltorparn

Hej

När jag försöker ta hem min mail så får jag detta fel:

Det gick inte att ansluta till servern. Konto: 'm1.215.telia.com', Server: 'm1.215.telia.com', Protokoll: POP3, Port: 110, Secure (SSL): Nej, Socket-fel: 10061, Felnummer: 0x800CCC0E

När jag startar om datorn så funkar det några ggr. men sen tar det stopp igen.

Det funkar bra med dom andra datorerna i nätverket alltså samma konto och server.

Jag har jämfört inställningarna men hittar inga olikheter.

Win XP, Telia ADSL, DI-804.

Är det någon som har några tips?

Hmm... 10061 är "connection refused"... Men m1.215.telia.com svarar fint härifrån. Låter snarare som Outlook Express inte begriper att den är uppkopplad (eller inte är det). Gå in på verktygsmenyn, konton, markera ditt konto, tryck egenskaper och gå in på fliken Anslutning. Är "Anslut alltid till det här kontot med" ibockat? Ta i så fall bort bocken. Kan ha varit det.

I annat fall, när du inte får hem mailen, fungerar det att surfa då?

Tisteltorparn

Problemet är löst.

Jag stängde av Panda Antivirus och Simsalabim, konstigt men det verkar som om det hade med några stängda portar att göra.

Tack alla för eran hjälp.

• 7 years later...

Samma problem för mig. Detta kompliseras dessutom att jag inte kan finna någon rad under Verktyg "Konton" för att kunna ändra eller skapa ett nytt konto för Outlook Express!!

E-post inkommande verkar komma igenom, men jag kan inte få fram själva dialogrutan skapa konton eller dyligt??

Vad göra!

Tacksam för all hjälp

Lorilei

Eftersom de andra inläggen skrevs 2002 så har du väl en annan version av Outlook Express. Har du jämfört dina inställningar för servrar och autentisering i Outlook Express med de anvisningar som Telia har på sin webbplats?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...