Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WAP-inställningar?


yeppe

Rekommendera Poster

Hej!

 

Använde mig innan av Comviq Kontantkort. Jag skickade till min telefon deras inställningar för WAP.

 

Just nu provar jag ett annat abonnemang, Tango kontant. Att wappa via de gamla (Comviqs) inställningar funkar fortfarand.

 

Då jag kontaktade Tangos kundtjänst och frågade om de hade automatiska wap-inställningar fick jag till svar att det inte gick att wappa med Tango. Det var inte GPRS som var på tal utan vanligt WAP via GSM.

 

Vem har rätt och vem har fel? Kan jag använda vilken operatörs wap-inställningar jag vill? Eller måste det var de inställningar från respektive operatörer?

 

Skulle gärna vilja ha förklarat för mig hur det funkar. Kan utan tvekan erkänna att jag har väldigt liten koll på saker som rör WAP [GROTTMAN]

 

Mvh Yeppe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det har med saken att göra vet jag inte. Men Tango använder sig av Comviqs nät. Om du nu kan wappa, se upp så det inte är via GSM, för då kostar det ganska mycket per minut.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det via GSM. Varken Comviq eller Tango har stöd för GPRS i dagsläget.

Misstänkte att Tango hade någotmed Comviq att göra. De har många likheter.

 

Jag håller med om att det tickar på fort om man ska wappa.

Med Tangoabonnemanget kostar det, efter 19:00, 0.55kr. Det gällar att vara flink i fingrarna och veta vad man ska göra :)

Vad det kostar dagtid vågar jag inte tänka på...

 

Mvh Yeppe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom dansar ihop Tango och Comviq. Eller rättare sagt Tango har köpt in sig på Comviqs nät. Det finns fler Dial ´n´smile också. Alla har t.ex. samma meddelandecentralnummer.

Innan jag fattade galoppen att ställa in Telia-mailkontot via GPRS, så använde jag Wap via GSM med mitt Comviq-abonnemang på dagtid för 6.00kr/min.

Men nu är det tills vidare gratis.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...