Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ISP som inte levererar enligt avtal.


Stoffe-2k

Rekommendera Poster

Min ISP, lokal Kabel TV leverantör har sen en tid haft STORA problem med att kunna ge oss det vi betalar för. de är sedan tidigare anmälda till konsumentverket just pga. att dom inte kan leverera det dom säljer, men det händer inget. :(

 

Senast jag hade kontakt med dom skyllde dom på att dom inte själva ägde nätet utan att fastighetsägaren hade det ansvaret. Men då är ju frågan, är det inte upp till tjänste företaget dvs. dom som levererar min tjänst(Internet) att se till att det fysiska nätet klarar av den kapaciteten som dom säljer?

 

::utkast till brev till ISP::

Vilka sätt jag än använder så kan jag inte sända data i mer än 20Kb/s mot de över 100Kb/s (1mbit/s) som jag enligt avtal ska kunna göra. Detta har pågått dom senaste månaderna, kommer det att vara så i fortsättningen kommer jag att kräva kompensation i form av reducerad månads avgift och anmäla er till Konsumentverket för avtals brott.

 

 

 

---

Det är dumt att klä ut sig till älg andra måndagen i oktober.

- Vägverket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Niklas Engdahl

Om det står skrivet i det Avtal som leverantören har skickat hem till dig (dvs. det du undertecknat) så har du rätt till att kräva dem på denna kapacitet om inget annat anges där.

Vissa bredbansleverantörer har med en punk i avtalet som säger att om de inte kan leverera den kapacitet som anges kan måndaskostnaden reduceras eller att du får fri kostnad nästkommande månad.

Beror helt och hållet på vad som står i avtalet.

Ditt problem är dock inget som man kan gå till konsumentverket med, då det är vissa undantag för bredbandsleverantörer som levererar dessa tjänster. Trist men så är läget om inget drastiskt sker i lagen.

 

 

Hälsningar

 

Nicke_

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...