Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Stoppa Automatisk uppkoppling

von hast

Recommended Posts

Har en ibm t20 bärbar i jobbet. Har docka på jobbet och hemma. Problemet är att hemma har jag isdn i nätverket och datorn kopplar upp sig själv redan i uppstarten detta blir hiskeligt dyrt för mig. Har kollat de flesta inställningar utan framgång. W2k är intallerat på burken.

Taksam för hjälp..// Jim

Det är förmodligen något program som försöker titta efter uppdateringar eller ladda hem något annat. Prova att installera en personlig brandvägg och se ifall den säger om något program som vill koppla upp sig, eller m.h.a. msconfig inaktivera ett program i taget, starta om, och se när det upphör.

Du kan även prova att skriva "netstat" i dos-prompten just när du startat om, för att se ifall du m.h.a. det kan "gissa" vilket program som vill koppla upp sig.

Ciao,

Anders

Om det är Explorer som väcker din ISDN-förbindelse, så leta efter kryssrutan "anslut automatiskt" i egenskaperna för den fjärranslutningen.

Verktyg/Internet-alternativ/Anslutningar i IE Explorer, alt i egenskaperna för den fjärranslutningen.

Tigger andra poäng tigger jag ;-)

• 9 months later...
Konsultringen

Problemet sitter i inställningarna av nätnerkskortet.

Troligen har du DNS aktiverad.

Detta måste du ha för att uppkopplingen skall funka.

Men det finns genvägar.

Gå ner på "Start" "Kör"

Öppna registret. "regedit"

Klicka dig fram till :

HKEY_LOCAL_MACHINS\System\CorrentControlSet\Services\VxD\MSTCPÄndra värdet "enableDNS från 1 till 0.

Starta om.

Problemet är löst.

Kom i håg vad du har för DNS innan du gör detta eftersom värdet försvinner från nätverksinställningarna men kvar i registret.

Om du är inne på "Nätversinställningar" gå alltid ur via "Avbryt" annars nollar du DNS och får lägga in det igen.

Lycka till.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...