Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

R2A till T68


Illsley

Rekommendera Poster

Aahhhhhhhhh........Äntligen har jag fått min T68 uppgraderad till R2A och nu verkar(!) allt funka som det ska..

R1B: Nallen hängde sig efter en felavslutad gprs-session.

R1C: GPRS funka inte efter en tidigare genomförs GPRS session.

R2A: Allt verkar funka! Tjoho!

 

Nu...sådär en 3 månader för sent rapporterar www.mobil.se att T68 hänger sig ibland... *suck*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor i Malmö så jag gjorde det på Reconnect eller EMTS Center som de heter numera...

 

De verka dock vara riktigt klantar... Först skulle killen sätta i batteriet på fel håll och sedan tappade han nallen i bordet till min förskräckelse...men det verkar inte ha hänt nåt...sen skulle dem ha telefonen till dagen efter(!) bara för att flasha den....de hade mycket att göra sa dem...

 

Men jag e nöjd för nu funkar gprs alltid.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar det med uppgraderingarna egentligen? Måste man uppgradera där man har köpt den (och ha med sig kvitto & garanti)? Får man uppgradera så fort det kommer en ny version?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då det gäller att uppgradera till ny programvara så är det bara att gå till närmaste Ericsson auktoriserad service point. Kika på denna länk så ser du var närmaste finns:

http://www.telesupport.se/

Klicka på service och Sweden.

Man måste inte gå till den butik man köpte telefonen.

Uppgradering brukar ta 20-30 min, om de har tid att göra på en gång.

Ännu har inte jag blivit tillfrågad om kvitto/garanti vid uppgradering. Däremot har man frågat mig om det är fel eller problem med telefonen. Den hänger sig säger jag, vilket den också gör ibland. Och då är det bara att lossa batteriet som hjälper.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

så länge det finns fabriksgaranti på telefonen så är det inte nödvändigt att du visar upp kvitto vid uppdateringar. Fabriksgarantin får du fram genom att lägga på 15 månader på tillverkningsdatum (står på etiketten under batteriet, tex 0113 eller 01w13, första två siffrorna är året, de sista två är veckan)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den nya programvaruversionen heter R2A 013, åtminstone står det nu så i min 68:a.

Men hur ska man nu få veta när ny programvara finns? Den länk: http://www.telesupport.se/ som jag tidigare hänvisat till för programvaruversioner, har nu tagit bort den möjligheten. Fanns under Övrigt.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns där några nya funktioner i RA2 gemfört med R1B?

 

Vet någon om uppgraderingen löser problemet med att telefonen hänger sig när man ska stänga av den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte upptäckt några nya funktioner. Känner inte heller till några. Extra-spelen finns kvar, egen bild som bakgrund är kvar och hela telefonboken.

 

"Vet någon om uppgraderingen löser problemet med att telefonen hänger sig när man ska stänga av den?"

 

Har du Läst denna notis i Mobil:

http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=4534&sid=1

 

Ännu har inte min 68:a hängt sig efter uppgraderingen.

 

Innan jag uppgraderade till R2A så tog jag bort mitt datakonto Comviq. Efter uppgradering hämtade jag ny GPRS-inställning från Comviq och då ser jag att de bytt namn till: IQ GPRS. Inte helt fel att göra så vid uppgradering om man dessutom haft GPRS-problem.

 

 

 

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

[inlägget ändrat 2002-01-19 09:12:04 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...