Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Outlook

Miljarder

Recommended Posts

Hejsan..

Jag har problem med outlook, är det någon som vet detta? När outlook startades så klagade den över att den inte hittade anneli.pst på den angivna platsen, kollade man så var den 0kb stor. Då kopierade jag archive.pst och la den på den rätta sökvägen och döpte om den den till anneli.pst. Nu får vi inte fram mailen i "inkorgen" men alla dom andra hittar vi.. Hur ska vi göra?

//Tomas

Hej!

Enkelt eller rättare sagt tråkigt. Eposten lagras i .pst-filen. Var ursprungsfilen Anneli.pst 0 kb stor så har det hänt någonting med den. Tyvärr har ni förlorat er epost. Enda sättet att få tillbaka eposten är att hitta en backup (om ni nu gjort någon?) av anneli.pst filen.

Micke

Du skulle ha kört programmet Scanpst.exe och reparerat filen (eller var det pstscan.exe det hette?) Programmet finns installerat lokalt. Sök efter filen på datorn så vet du var det finns. I det programmet kan man reparera trasiga filer.

Använd scanpst.exe och sök igenom anneli.pst.

Om det inte fungerar får du döpa tillbaka archive.pst och importera in den till otlook via arkiv/importera och exportera/importera från annat ..../personlig mappfil (.pst)/...sikta på archive..och importera. Du kommer att missa det som har skett från senaste arkiveringen.

Lycka till.

MN

Tack allesammans men tyvärr så hade jag löst det innan ni svarade, öven om inte era svar hade hjälpt men men.. tack ändå! Filen låg på servern och så hade en annan klant ändrat sökvägen till pst-filen!

Ha det så bra!

//Tomas

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...